fredag 17 augusti 2018

HUMOR I TÄBY

Foto: Valbo FF
CRED TILL TÄBY - OCH VALBO

Omgång sjutton tjuvstartade med en match redan nu på fredagskvällen, Täby FK mötte Valbo FF och det hela slutade med delad poäng, 0-0. Jag har ingen aning om hur matchen såg ut men när jag såg twitterinläggen från Täby så log jag i alla fall, det är humor med tanke på den "riktiga" publiksiffran, 49 blöta personer.

- Matchstart kan bli uppskjuten med 15 min. Den enorma (!) publiktillströmningen denna regniga       fredagskväll ska bara ta sig in på de uppvärmda Recarostolarna så ska vi snart vara igång.
- 0-0 i halvtid. Nu bjuds de 1429 åskådarna på sedvanligt bubbel i restaurangen. Hos oss är alla VIP.

Sen ska Valbo FF ha en stor eloge för sitt twitter-flöde med massor av läsning från matchen, och en underbar bild. Tänk om alla klubbar hade detta intresse, jag applåder er bägge!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar