onsdag 10 augusti 2011

FINALVINST FÖR BKV:S JUNIORER


BKV VANN DM-FINAL NUMMER 1

Bälinge fick en lektion i fotboll, dock efter att ha stretat emot i en halvlek på en helt dränkt fotbollsplan. Det var sanslöst vad det regnade idag, en av de värre matcher jag varit på faktiskt, regnmässigt alltså. Och jag har varit på MÅNGA!

BKV vinner det hela med att sätta fyra baljor i andra halvlek och det med en imponerande hastighet och teknik trots underlaget. Domaren beslöt att man skulle spela andra halvlek på b-planen som konstigt nog var bättre än den andra. Och detta gynnade verkligen BKV som då kunde börja lira boll istället för att plaska omkring i sörjan. Ludde sätter 1-0, Kim kommer med 2-0, Ludde igen 3-0 och till slut C Svecke som rättvist får göra 4-0. Jag var imponerad av speeden och tyngden i avsluten, och dom tre målskyttarna gör en kanonmatch, men självklart får hela laget en stor eloge. Kämpade, slet och krigade!!

Det blev tyvärr bara värsta suddet på alla bilderna.. sorry! Håll till godo med det lilla. Jag skyller på felinställning, frusna fingrar, hålla kaffe, paraflax och kamera samtidigt, vädret och dom snabba vargarna osv.

Tack till er som ställde upp som chaffisar och givetvis till Bälinge IF som var väldigt trevliga och pratglada... i alla fall innan matchen ;) Schysst med kaffe i kylan också, guld värt!!!


Skum skylt mitt bland planerna ;)

Pissregn!!

"Bicykleta-försök av Luddowich"

Den här killen gjorde ett par riktigt svettiga räddningar

Daniel Sepulveda vill byta tröja mitt under matchen

Domaren frågar om dom ska "lägga av"

Ganska många där faktiskt, men satan vilket väder!!!

Hög press stressade ofta Bälinge till dumma långbollar

En vanlig hörna

Svecke med "ryggsäck"

Ludde köttar in 3-0 efter kyligt pass av Svecke


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar