fredag 15 februari 2013

ZORANS LIDINGÖ


ZORAN FUNDERAR - "HUR STOPPAR MAN HUNGRIGA VARGAR"

Imorgon är det dags för träningsmatch nummer två för BKV, och denna gång står IFK Lidingö för motståndet. Coachen nu för tiden heter Zoran Lukic, ni vet han den där gamla gårdar-tränaren som jobbade i par med Sören "Snuffe" Åkeby, som för övrigt vid årsskiftet lämnade Robbin Sellins GIF Sundsvall för IFK Värnamo... nu blev det lite för mycket känner jag haha. Och då har jag inte ens nämnt att den gamla BVK:aren Markus Karlsson numera spelar för Lidingö... välkommen hem igen!

Vad jag har snokat upp om IFK Lidingö är att dom tydligen gör sin första träningsmatch för i år, och att dom drar ner till Rom på träningsläger om en vecka. Och inte bara a-laget hörde jag, det är nämligen drygt 200 pers ska ner till Lazios träningsanläggning, hotellboende och bussar med chaffisar på plats. Vi snackar Liiidingö här ;) Annars är det ganska tyst om laget och klubben kan man säga, förutom att man satsar på en topp-två-placering i år, ni kan läsa lite mer på deras hemsida HÄR.

Jag ser fram emot morgondagen, och hoppas så klart att BKV bibehåller sitt spel från förra lördagens match mot IK Frej där man tyvärr förlorade med 1-2. Men det efter en mycket bra insats och faktiskt ett lite tveksamt godkänt mål för Frej. Så alla ni som kan, ta er upp till konstgräset och kolla in våra vargar imorgon... trupp osv ser ni på BKV:S hemsida.


ps. Minns när jag senast fotade Lidingö här i Norrtälje, en juniormatch som BKV ledde med 2-0 men tyvärr tappade till 2-2. Men leendet var kvar iaf efter matchen, för det var ju morgondagens #113 som smällde in bägge målen, Ludwig ju ;)



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar