lördag 23 mars 2013

SNOPEN FÖRLUST


BKV TAPPADE BORT VINSTEN - EKERÖ HADE FLYTET

Dagens träningsmatch mot gästande Ekerö IK slutade väldigt snopet tycker jag, här dominerar faktiskt vargarna matchen i första halvlek och går till halvtidsvila med en skön 2-0 ledning. 1-0 av Kim och 2-0 av A-Bella som smäller in bollen, riktigt vackert. Laget spelar säkert och fast backlinjen drällde lite ovanligt mycket idag så såg det väldigt säkert ut över lag just då. Men i mitten av andra halvlek så händer det något, ok 2-1 målet så ut som ett missat inlägg som singlar ner över Bullen (Anton sjuk). Men det var en lite billig kvittering med tio minuter kvar, och det följs sen upp med 2-3 när det bara var två minuter kvar av matchen. Surt!

Nu grottar vi inte ner oss mer i det, shit happens ibland. Och jag hävdar fortfarande att det ser bra ut spelmässigt och att laget kan ännu mera, samt att det finns flera spelare som väntar på att få visa upp sig.
Och givetvis kommer det att vara en störra skärpa när väl serien drar igång, det är jag inte ett dugg orolig för. Så vi ser med positiva ögon på den här "smällkaramellen" och drar lärdom av det hela, även om det säkert är fler än jag som hatar att förlora. Mitt tips på 2-1 såg stensäkert ut i med bara nio minuter kvar, och det sved ju också... var det en läggmatch eller ;)

Glöm det här nu och ha en riktigt bra lördagskväll isället. Tack för idag Vargar!


Sportchefen anländer

Kim målskytt idag

Så också Andreas B, med dagens mål... jag säger ju det åt dig. SKJUT MERA!!

Daniel B köttar

Andreas L hade ett par kanon-lägen idag, nästa match sitter dom ;)

Andres jagade och slet

Andreas B med så skön bollkontroll, och som vanligt en av de bästa idag

Svecke byttes in

Fredrik gör en kanonmatch tycker jag

Andres trycker till

Inbytte Johannes fick världens läge men brände tyvärr

Hmmm D-Bella ;)

Hmmm A-Bella

Vem vinner höjduellen....

... den som hoppar högst

Äsch, deppa inte Kim ;)



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar