fredag 9 augusti 2013

NY SERIEFINAL





SÅ VAR DET DAGS IGEN - IFK ASPUDDEN -TELLUS

Imorgon lördag smäller det igen, BKV möter IFK Aspudden-Tellus igen i en "liten seriefinal". Aspudden ligger fortfarande tvåa i serien trots att man sedan brakförlusten mot BKV med 0-5 i den näst sista vårsäsongsmatchen inte har presterat som man kanske hade velat. Förlust mot FC Gute i svenska cupen, och sen två oavgjorda resultat mot Vallentuna som ligger i seriebotten (spelschemat vände inför hösten), 1-1 och 2-2. Ingenting som skrämmer en hungrig varg direkt, men underskattning är värsta fällan. Har dom spelat sex matcher hemma och bara förlorat en samt har en andraplats i serien, ja då får man helt enkelt se upp. Jag är övertygad om att INGEN i truppen och ledningen ser det här som en skrattmatch trots att man besegrade motståndaren med förkrossande 5-0 senast, så jag anar nerver, heta känslor och jävlaranamma till morgondagens match. KRIGA BKV!!
(ps #10 som blev utvisad senast, reta upp honom lite tidigare den här gången)

Tyvärr så kan jag inte åka iväg imorgon hur gärna jag än vill, jag bara måste ställa upp för mina gamla föräldrar som inte orkar längre och som har massor av jobb som väntar för dom som kan och offrar sig. Jag älskar dom över allt annat och träffar dom allt för sällan pga mitt arbete, ibland så önskar man att man var en "siames-tvilling" eller vänta nu.... glöm det där haha. Men som tur är så är ju Fredde på Svenska Fans nästan granne med förorten så han är där och kollar upp allting. "Vi är överallt", eller hur Swahn ;)


FEM SNABBA
-Grattis till vår grymma varg #15 Fredrik Wessberg som förhoppningsvis inte firar sin födelsedag allt för hårt idag. Kör så det ryker imorgon för du är ju sjukt bra när du är taggad, absolut ordinarie i min startelva i alla fall.
- Läs mer om matchen, intervju med t.f lagkapten Henke Holmström på den eminenta Svenska Fans hemsida HÄR.
- Dags för BKV att anordna en bortaresa för supportrar tycker jag, eller vad säger ni. Buss, fika och allsång på ditresan, seger/gravöl på hemresan?
- Ingen Bellander imorgon?? I alla fall inte på planen. Men jag antar att dom är respresenterade i någon form, för hur ser en varg-trupp utan en Bella med. Läskigt ju!
- På tal om "Bellas", jag tänker på dig D-Bella. Stackars som måste genomgå operation efter operation. Men är det någon varg som kan klara av det så är det fan DU!! KÄMPA!!


Wessberg med tungan rätt i munnen, livsfarlig! 
(Dom där två andra vargarna skulle man kanske ha photoshoppat bort ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar