onsdag 7 oktober 2015

BLOGGENS TUSENLAPP, SISTA TIPPNINGEN


VINST FÖRRA VECKAN - 1.592 KRONOR KVAR NU

Jag ger mig ut på djupt vatten (igen) och kommer hädanefter att tippa samtliga kvarvarande spelomgångar och delger er så klart mina analyser samt tips. Det är upp till dig om du vill hänga med, men skyll inte på mig om det går åt pipan för risken är stor. Jag satsar en tusenlapp så får vi se hur länge den räcker, eller om det rent av blir pengar kvar till den 10/10 då serien avslutas. Här nedan kommer helgens matcher. Lycka till alla tippare, spelare och lag!


Säkra trippeln satt klockrent och gav nästan tusen spänn, närmare bestämt 974 kronor. Så det är bara att tacka Arameiska, Sandviken och Sollentuna för den slanten och när man nu räknar av kostnaden för tipset så hamnar totalen på 1.592 kronor inför nästa och sista omgången. Förresten, jag vill ju inte verka dryg men.... "Syrianska förlorar med uddamålet i sista minuten"... japp, Sollentuna sänkte dom i 87:e ;) Borde fått tio gånger på den tippningen. Ska väl kanske tillägga att jag skänker eventuella vinster oavkortat till Njurfonden.

Förra veckans tips:

"Dagens Trippel"
Arameiska - Upsala IF  1
Sandvikens IF - Nacka FF  1
Syrianska IF  1 - Sollentuna FF  2
Odds: 4,87 x 200kr
Vinst: 974 kr

"Chanstrippeln"
BKV Norrtälje - Strömsberg  1
Gusk - Västerås IK  1
Skiljebo SK - Kvarnsveden  1
Odds: 5,6 x 100kr

Kvar av tusenlappen: 1.592 kr

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Avesta AIK - Gusk   2
Redan nedflyttningsklara Avesta har bara äran kvar att spela för, om det nu kommer någon och tittar på det vill säga, samtidigt som Gusk har formtoppat i slutet på serien, bara en förlust på de senaste fem matcherna och det var mot seriesegrarna Enskede 2-3. Man vill nog också behålla sin blygsamma åttondeplats och inte släppa två jagande Västerås-lag förbi sig, sen förfogar man ju också över lite bättre kvalité och spelar-rutin. Och framför allt, vem vill åka till Avesta och åka hem med en torsk? Fin tvåa till två gånger pengarna.
Odds: 1 - 2,60... X - 3,20... 2 - 2,00


Kvarnsvedens IK - Arameiska   2
Oviss utgång på den här matchen trots att Arameiska bara borde vinna men det kan hända mycket i bottenstriden och vinner Kvarnsveden så har man ett gyllene tillfälle att undgå nedflyttning, men orkar man det mot ett Arameiska som bara vräker in mål, bäst i serien med sina 62 fullträffar och två man som ligger tvåa och trea i skytteligan, Ostojic och Katourgi, 16 respektive 13 mål vardera. Jag hoppas på en etta men tror på en tvåa. Glöm krysset.
Odds: 1 - 3,15... X - 3,45... 2 - 1,70


Nacka FF - BKV Norrtälje   1
Nacka har 9-1-2 hemma och är alltså väldigt svårslagna på Myrsjö IP, det klart jag vill singla en tvåa här men jag måste ju använda hjärnan ibland också. Tror ju på att BKV kommer att göra allt för att vinna men är lite tveksam till att det räcker, men jag håller tummarna och ryker mina pengar för en tvåa så får dom göra det. Man har sex raka nu utan förlust och lagmaskinen har ny fräsch olja i motorn men räcker det mot Nacka? Kryssgardera i och med att inget av lagen kan dala eller stiga i tabellen, dödläge för båda. Väljer dock att stå över det hela, känns fel.
Odds: 1 - 1,55... X - 2,85... 2 - 3,10


Sollentuna FF - Skiljebo SK   1
Trots att Skiljebo faktiskt bara har fantastiska två förluster borta och besegrade Sollentuna i våras så går jag på en etta, men det är jag knappast ensam om. Serietrean vill ha andraplatsen även om jag är övertygad om att Sandviken vinner sin match men det är hypotetiskt. Det här blir anfallsfotboll på hög nivå tror jag och bara därför slutar det väl 0-0. Nej, det blir 3-1 och en etta.
Odds: 1 - 1,70... X - 2,95... 2 - 3,00


Strömsbergs IF - Enskede IK   1
Självklar tvåa tänker alla men jag är inte så säker på det, vad har Enskede att spela för uppe i skogarna runt Tierp som redan är klara för div 1 och senast bara mäktade med 2-1 mot jumbon Avesta, jag tror man är mätta. Strömsberg däremot kan definitivt säkra en division två plats nästa år genom att vinna, slår inte motivation, klass?
Odds: 1 - 4,15... X - 3,10... 2 - 1,50


Upsala IF - Sandvikens IF   2
Upsala har inte allt i egna händer, men vinner man detta över serietvåan Sandviken och Strömsberg förlorar hemma mot Enskede så klättrar man upp ur kval-träsket. Men finns det på kartan? Nej. Sandviken är helt enkelt för bra och för er som inte minns så blev det faktiskt 5-0 till SIF senast lagen möttes så jag kör iskallt på tvåan (som inte är en skräll så klart). Ok jag ger UIF fem procents chans att vinna men då måste samtliga i truppen gå på något, det är allt eller inget som gäller nu. Det är div 2 eller div 3, en match... ett öde.
Odds: 1 - 3,15... X - 3,35... 2 - 1,50


Västerås IK - Syrianska IF   1
Årets sjätte och sista Västerås-derby, och det här kan sluta precis hur som helst. Lagen har samma poäng ligger tia respektive nia i tabellen och båda är klara för tvåan nästa år. Nästan otippbar men jag kör på förra veckans koncept, syrianerna torskar i åttionde någonting med uddamålet, kommer även att spela det på ett special-odds via England. Senast lagen möttes blev det 3-2 till VIK och lägg sen till att Västerås är absolut "fulast" i serien, och då menar jag samtliga tre Västerås-lag, VIK etta, SIfFtvåa och Skiljebo femma i kort-ligan. Det här blir tight, tätt, grisigt och fult... eller?
Odds: 1 - 2,10... X - 3,35... 2 - 2,40


"Dagens Trippel"
Avesta AIK - Gusk  2
Sollentuna FF - Skiljebo SK  1
Upsala IF - Sandvikens IF  2
Odds: 5,10 x 400kr


"Chanstrippeln"
Kvarnsvedens IK - Arameiska  2
Strömsbergs IF - Enskede IK  1
Västerås IK - Syrianska IF  1
Odds: 14,8 x 100kr


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar