lördag 30 juli 2016

OSKAR STÄLLER UPP

IMORGON ÄR DET HÖSTSÄSONGS-PREMIÄR - OCH OSKAR SVARAR

Höstsäsongen närmar sig och faktum är att serien redan har börjat, men BKV har fått vila en runda tack vare en tidigarelagd match i våras mot Gusk. Men nu på söndag smäller det för då kommer Västerås IK på besök och då räknar både jag och alla inblandade i laget och klubben med att just du är där. Alla vill ha ditt stöd och det är viktigare än du tro.


Inför matchen så råkade jag springa på en utav BKV:s grundbultar, en back-klippa som nästan aldrig missar en spelminut. Killen är ett litet unikum faktiskt med 65 spelade matcher av 78 möjliga de senaste tre senaste säsongerna, respekt. Och otroligt nog så har han bara dragit på sig tre varningar under fem år, hur är det möjligt i rollen som mittback. Enormt bra jobbat helt enkelt!
Hallå Oskar, hur har sommaren varit? Har du hunnit njuta av lov och semester?
- Tjena! Sommaren har varit bra. Skönt att ha lite fler lediga kvällar några veckor, det har jag njutit av, men nu rycker det i fötterna igen.
Ja hur känns det inför höstsäsongen som startar nu i helgen? Personligen och i laget?
- Det känns som att det blir en väldigt spännande och intressant höst. Vi har sammanfattningsvis gjort en bra vårsäsong och gett oss själva chansen att vara med i toppen. Alla i laget håller nog med om att det har varit härligt att köra igång igen på ett soligt IP, och i morgon smäller det äntligen på riktigt.
Personligen känns det också bra, jag är överlag nöjd med min säsong hittills och ska göra allt för att hösten ska bli så rolig som möjligt. Jag är glad och stolt över att få vara en del av det här.
Har du några känningar, inga skador eller så på dig själv eller? Skadeläget i truppen?
- Jag har ett par ljumskar som jag brottas lite med då och då, det kan ju särskilt bli så när man varit borta från fotbollsspelande några veckor och plötsligt kör igång med en massa start- och stopplöpningar plötsligt. Men det är ingen större fara. I truppen ser det väl hyfsat ut på skadefronten. Så här långt in på säsongen har ju alltid folk lite småskavanker, men de flesta är tillgängliga för spel. Skönt att Andreas Bellander och Jim Stahre börjar komma tillbaka från sina ganska långdragna skador.


Jag är imponerad av försvaret så här långt, bara två lag har släppt in mindre mål än er. Hur fungerar samspelet där nere i backlinjen?
- Samspelet i backlinjen och med Anton fungerar väldigt bra. Vi har många bra backlinjespelare i laget men tyvärr kan inte alla vara på planen samtidigt. Det handlar mycket om att alltid vara beredda att täcka upp för varandra. Det är vi, och det är nog till stor del därför det har fungerat bra. Samtidigt vet vi att vi kan ännu bättre, vi hade kunnat ha ännu färre mål insläppta.
Vad känner du personligen som årets match så här långt, eller när tycker du att ni som lag gjorde er bästa match?
- Både personligen och lagmässigt skulle jag nog säga Sollentuna borta när vi vann med 2-0, förutom att jag missade en bra målchans... Det var så enormt starkt av oss att åka dit, ta tre poäng och dessutom nolla dem.
Ja, vilket lag i serien har imponerat mest på dig/er så här långt? Och varför?
- Hmm, där säger jag nog Karlberg. Vi gjorde väl ingen klockren match mot dem i våras, men de imponerade med ett snabbt spel. Matcherna mot dem har tidigare inte på pappret varit de tuffaste, men nu ligger de bra till i tabellen och verkar ha gått framåt i utvecklingen. 
Kan bara hålla med, förresten vad tror du om höstsäsongen, kommer BKV att vara med toppstriden?
- Om vi gör det vi ska på den nivå vi kan kommer vi absolut vara med i toppen. Men det ska utföras på planen också. Vi känns mycket jämnare än förra året, och därför tror jag att chanserna är goda att vara med där uppe.



Lite nyfiken på om du följer bloggen? Är det något att ha tror du?
- Jag följer verkligen bloggen, det är alltid lika roligt att gå in och kika på bilderna och de fyndiga texterna. Det känns väldigt proffsigt att ha en så seriös blogg om laget. Jag hoppas verkligen att du fortsätter länge till, all cred! 
Till sist, vem vinner serien. Ärligt nu.... Och vem är svåraste anfallaren att möta på plan?
- Det är klart att jag säger BKV Norrtälje! Det finns en del duktiga anfallare i serien, men jag säger nog Mellberg i GUSK. Han gör mycket rätt med bollen och är vass i avsluten.
Nä nu ska jag inte trötta ut dig med fler frågor men fem snabba fixar du va?
Fredde eller Noi?
- Fredde har längst inkast men Noi har bäst tofs... Hmm, en hybrid av dem vore ju perfekt!
Västerås eller Uppsala?
- Uppsala har man åkt till ca varannan helg under nästan hela sitt fotbollsliv, så jag säger Västerås trots längre restid.
AIK eller Hammarby?
- Djurgården!
Peter eller Peter?
- Jag säger nog Peter faktiskt!
Bloggen eller NT?
- Jag gillar NT, men jag älskar bloggen


Tusen tack för frågestunden Oskar och all lycka till nu med seriespelet, vi är många som kommer att supporta er på alla möjliga vis och givetvis så kommer att bloggen att följa er så gott det bara går. Jag älskar att se er spela, men det vet ni ju redan. Har du något sista som du vill förmedla till läsarna så passa på nu..... publik, stöd, sponsorer.... Tagga till nu och hälsa truppen att på söndag vill jag ha tre feta poäng, krossa Västerås!
- Ett jättetack till publik, sponsorer och alla som stöttar oss på något sätt! Sånt är kanske extra viktigt på division 2-nivå. Vi lägger ner väldigt mycket tid på det här, spelare, ledare, Tobbe Lindström och alla som är involverade i klubben, men division 2 är fortfarande snäppet under den riktigt professionella fotbollen. Därför är det jätteroligt och viktigt att vi jobbar så seriöst som vi gör och att vi har många sponsorer, mycket publik osv, för att kunna föra BKV framåt.
Tack, vi ses på IP! 😊⚽️




"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar