torsdag 3 juli 2014

KAPTENENS HYLLNING



LÄS OCH BEGRUNDA - JAG BLEV DJUPT RÖRD

Som så många andra av er så har jag njutit av våra vargar och deras framfart som nykomlingar i divison 2NS, sett deras matcher och följt killarna i den mån jag har kunnat. Ni som följer bloggen har också noterat att jag hela tiden "råkar" skriva om lagmaskinen osv, och ja jag har sen match ett sett att det är något med laget som ser så sjukt bra ut. Att börja resonera själv om varför skulle ha känts lite larvigt så jag bad vår nuvarande lagkapten, och lagets bästa spelare Andreas Bellander att försöka få ihop några rader om varför det ser ut som det gör, varför laget är i harmoni och varför dom presterar så bra i match efter match.... och gissa om jag fick ett härligt svar i min inkorg.

Jag läste det tre gånger innan jag fattade vad som egentligen framkom, det är sann fotbollsglädje, kamratanda och en jäkligt stolt kapten. Modigt gjort av dig och jag är övertygad om att du kommer att få många goda ord, ryggdunkar och kramar för detta och det är du verkligen värd. En STOR eloge till dig som skrev det här underbara brevet till alla BKV:are, och som jag sa till dig, jag blev fan rörd! Att jag sen själv kom med på ett hörn sporrar givetvis också mig inför hösten, man ju offrar en hel del tid, pengar och annat elände som dåligt väder, hat-mail osv ;)
Tack kompis, jag älskar dig och dina varg-kompisar! <3

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Min Hyllning

Tänkte skriva och dela med mig om mina tankar kring BKV och våran säsong så här långt!
Jag tänkte börja med mina tankar om den icke sportsliga delen, sakerna runt om som jag tycker lägger en stor grund och är en stor orsak till våran framgång. Jag har fått frågan många gånger under våren: 
Varför går det så bra för er? 

En fråga med en del olika svar så klart, svårt att säga en speciell sak som gör det. Det är flera anledningar som gör att vi spelar våran bästa fotboll någonsin just nu. Jag är dock på det klara vad jag tycker är den enskilt största anledningen. BKV årgång 2014 är ett LAG, en jävla maskin! Visst har vi alltid varit det, men jag tycker att vi år för år blir bättre och bättre på just det. Att spela för varandra, att spela för kärlek och stolthet till sporten, klubben och staden. Jag tror väldigt mycket på att man måste må bra utanför planen för att kunna prestera på planen och det gör jag när jag kommer upp till omklädningsrummet, det är en väldigt varm och go känsla där. Alla kan umgås med varandra och vi har jävligt kul tillsammans. När man hör nya spelare som kommer till oss säga att fotboll aldrig varit så kul som nu så tar jag det som ett bevis på att vi lyckats skapa en grym sammanhållning, och DET, det är en stor del av varför det går så pass bra! 

Min känsla är att det har hänt något med Klubben BKV dom senaste åren, med start efter uttåget ur div 2 2011. Det är som att hela klubben slagit näven i bordet och bestämt sig för att det inte skulle förstöra oss utan snarare utveckla oss, och jag tycker att vi nu börjar skörda det vi sådde då. Vi har ett driv inom gruppen som är jävligt starkt. Dessutom på ett annat sätt stöttade av en klubb, styrelse osv som ger oss alla förutsättningar för att göra det vi älskar mest av allt. BKV växer till att bli en klubb att vara jävligt stolt över. Det finns några personer som jag vill lyfta fram extra mycket, som jag sett och anser gör denna klubb till vad det håller på att bli. Med risk för att jag glömmer någon eller några som är väldigt viktiga så är det dessa människor jag vill prata om, utan någon inbördes ordning osv. 

Tobias Lindström, kan man prata om klubben bkv utan att nämna honom? Tror inte det. Vilket jävla jobb han gör. Sportchef, marknadsföring, tränare, tar hand om pojklag, NTligan osv,spelare ( inte så ofta nu för tiden som tur är;) och en av dom som med sitt driv gör saker möjliga för oss spelare. Jag tycker att vi har väldigt mycket att tacka Tobbe för och utan honom vore inte BKV, BKV. 

Peter Hautalahti, men allvarligt talat? Finns det en bättre tränare, människa, människokännare? För egen del så skulle jag aldrig varit den spelare jag är idag om inte Peter hade kommit till BKV, utan tvekan den tränare som utvecklat mig mest( sorry morsan, men här har du mött din överman) och gett mig dom saker jag behöver för att trivas med min fotboll. Det är just det som jag tycker är Peters största egenskap, att han är så sjukt bra på att ta en spelare och se vad den behöver för att bli bra och sen se till att det händer. Det tillsammans med en brinnande entusiasm för sporten och klubben gör honom till en helt perfekt tränare för BKV, och utan honom skulle vi inte heller vara där vi är idag. 

Daniel Bellander, vår kapten och härförare. Daniel är BKV personifierad på fotbollsplanen, det drivet, den förmågan att få alla runt om att dra åt samma håll. Den är grym och om jag kan komma i närheten av den ledarförmågan i min roll som kapten i hans frånvaro så är jag jävligt nöjd. 

Andrés Thorleifsson. Andrés kom till oss vid en väldigt bra tidpunkt. Vi hade kommit tvåa i div 3 året innan och satsade mot tvåan, när då Andrés valde att gå till oss så kändes det som den extra pushen vi behövde. Andrés gjorde med sin proffessionalitet och vinnarskalle att många tog efter. Han bidrog stort till att skapa en känsla av att vi var bäst och nästan omöjliga att slå. Det skapades en vinnarmentalitet som fortfarande finns kvar, och den känslan är jävligt viktig. 

Jan-E Digerberg, vad är ett lag utan en materialare? Mannen med stenkoll på tejp, kläder, flaskor osv. Mannen, du gör ett grymt jobb och jag är väldigt tacksam att du fixar och styr upp allt åt oss! 

Sofie! Jag skulle också vilja nämna vår eminenta napratpat Sofie. Inte fan är det lätt att försöka hålla i ett gäng fotbollskillar hela tiden, men det jobb hon gör för oss är ovärderligt! Personligen är jag övertygad om att min kropp inte skulle fixat att lira fotboll om jag inte hade haft Sofie där. En till två behandlingar i veckan gör att jag klarar av att spela och jag är sjuuukt tacksam för det!! Vad skulle vi ha gjort utan dig? :)

BKV-blogg, LL,. Vilket kille, det jobbet du lägger ner för oss spelare är helt sjukt uppskattat. Förmodligen mer än du förstår! Det är jävligt roligt när det finns människor runt om som har ett intresse i det vi gör och det sporrar oss att bli bättre. Det första jag gör när jag kommer hem efter en vinst är att gå in och kolla vad du skrivit om oss och kolla på bilder. Att du dessutom skriver om andra matcher gör grejen ännu bättre och jag antar att spelare i andra lag uppskattar ditt jobb lika mycket! 

Svårt att inte nämna dom som är ansvariga för IP:s gräsmatta, vi spelar våra hemmamatcher på den bästa planen i serien. Jag har aldrig spelat på en bättre gräsmatta och man längtar hem varje gång man kliver ut på nån åker liknande arena nånstans. Massvis med cred till vaktmästarna, framför allt en av dom kanske;) Självklart finns det väldigt många som man kan nämna men alla sitter med i skutan, alla är på väg åt samma håll. Knattelag till ungdomsverksamhet till herrlag, styrelse, ledare, vaktmästare, publik osv osv. BKV är VI. 

Fotbollsmässigt tycker jag det handlar om att vi kan kombinera vår motivation och drivkraft med en rejäl nypa klass. Jag har fått sagt till mig " ja gubbe för gubbe kanske inte er trupp håller för toppen i tvåan" eeeeh okej, FEL. Vi har spelare i vår trupp som håller hög div 2 klass och mer där till. Vi har seriens bästa målvakt till att börja med, har aldrig mött en målvakt som är så svår att göra mål på. Vi har Henke Holmström, som är en grym mittback, lillebror Seb blir bara bättre och bättre och går runt som en slåttermaskin på mitten, Kim har klivit fram och blivit en av våra viktigaste spelare, med sina passningar( och i år även mål) men framförallt med sin fotbollshjärna. Han tänker fotboll på ett sätt som få andra klarar av. Emil Skoogh behöver vi knappt nämna, alla vet vad den mannen kan göra och jag är övertygad om att vi har ännu mer att hämta från honom. Kolla bara vad han presterade i sista matchen mot Konya. Adam Zlotnik har en grym potential, har gjort det godkänt i vår men jag vet, och han vet att han kan väldigt mycket mer. Så fort det lossnar för honom kommer det lossna ordentligt, och det är jag övertygad om att det gör i höst. 

Jag skulle kunna fortsätta så här, men min poäng är att det inte är nån jävla slump att vi ligger där vi ligger. Vi har helt enkelt ett lag med jävligt bra fotbollsspelare. Alla är delaktiga, hela truppen ingen enskild spelare. Vi har dessutom iår, för första gången, en bred och jämn trupp. Det gör att vi inte är lika sårbara vid skador och avstängningar. Vi har spelare som kan gå in och göra ett lika bra jobb, och det är en grym styrka. 

Mitt hjärta slår hårdare än någonsin för BKV, och för fotbollen. Att jag dessutom fick äran att bära kaptensbindeln i Daniels frånvaro gör mig sjukt stolt. Att vara kapten för BKV Norrtälje är ett privilegium och något som inte ska tas med en klackspark. Det är en ära och jag ska göra mitt bästa för att försöka fylla det tomrummet som Daniel lämnat, men jag gör det på mitt sätt. 

Vad talar då för oss inför hösten? Jag säger, vad fan talar emot oss? Jaktsäsongen börjar 29 juli och fortsätter in i oktober, och jag lovar att Vargarna kommer göra allt för att vinna så många matcher som möjligt fram tills dess. Vi har en grymt rolig höst framför oss!! 

 Bring on Syrianska!! 

 // #10









"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar