tisdag 14 oktober 2014

TIO SNABBA


BLOGGEN FRÅGADE - OCH KAPTENEN SVARADE

Så här efter säsongens sista match känns det ju väldigt tomt och tyst, vad ska man göra nu liksom? Inga matcher på helgerna längre, ja förutom dom där som spelas på tipskupongerna då förstås. Men innan bloggen sjunker ner i vinter-dvala så tänkte jag hålla den vid liv ett litet tag till, och jag råkade ha ett litet "frågebatteri" där våran kära lagkapten Andreas Bellander glatt svarade på det hela. Och redan nu kan jag faktiskt avslöja att han blir utsedd till "Årets lirare" av mig, även om jag nu säkert inte är ensam om att tycka det.
Vilken lirare, vilken kapten och vilken vän, en fantastiskt ödmjuk och trevlig kille.

Tusen tack för att du ställer upp på allt kompis  <3


ps. I helgen kommer div 2-summeringen, håll koll.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Ni faller i premiäromgången mot Syrianska men gör sen en svit på sexton matcher med endast två förluster, som nykomling. Det är ju GRYMT imponerande och vi är alla nyfikna på vad som ligger bakom hemligheten?
"Svaret på den frågan skrev jag lite om i somras, laget BKV gjorde det! Tyvärr har vi tappat lite i slutet, men jag tycker att säsongen som helhet är bra ändå."

2. Du själv levererade riktigt bra med hela tretton fullträffar, sju efter Safari och Hägg, och slutade på en fin sjätteplats i skytteligan. Om jag säger att du hade gjort fler med en "högre" position i planen, vad säger du då? Eller är det lagmaskinen som har dragit nytta av detta och samtidigt gjort att ni ligger i topp-tre av dom som gör mest mål i serien?
"Jag är både nöjd och missnöjd med just antalet mål. Uppfyllde det målet jag hade innan säsongen, men som den sen blev så är det klart jag hade velat göra fler:) samtidigt är det min första hela säsong på väldigt länge och att det gått lite trögare i slutet är naturligt. Jag tror inte positionen i sig gör någon skillnad, jag har en viss spelstil och spelar så vilken position jag än spelar på tycker jag. Vårt anfallsspel klickade ordentligt framför allt under våren och det gör det lättare för mig och laget att göra mål, och det syns på antalet mål vi gjort totalt."

3. Vilka motståndare har du eller ni upplevt som svårast/jobbigast, och vilka blev ni mest förvånade över, oavsett om det gick bra eller dåligt?
"Tror jag säger Västerås. Vi tappar sex poäng mot dom trots att jag tycker vi är bättre i båda matcherna. Deras spelstil passar oss väldigt illa tror jag. Mest förvånad blev jag nog av Konyaspor som jag trodde mer på innan serien startade."

4. Ni har spelat grymt jämnt med dom tre topplagen, hur kan det komma sig. Jag noterade att ni bara har gjorde tre mål på seriens jumbo Spårvägen som släppt in över åttio mål. Ursäkta en dum fråga men är ni bättre mot bra motstånd?
"Jag själv tycker att det är lättare att spela mot bra lag. Det klassiska "it takes two to tango", typ. Nej men jag tror det handlar mycket om inställningen till de olika matcherna. I vissa gör man bara jobbet liksom och i andra krävs det mycket mer än så. Självklart respekterar man alla motståndare men det blir lätt så att när man möter bra lag så blir man bättre själv."

5. Peter Hautalahti? Vad har han gjort och tillfört laget under ett par säsonger? Jag upplever honom som ett ton energi, är jag ute och cyklar eller? Christer och Peter J?
"Han har tillfört massor och betyder mycket för oss. Tycker att hans positivitet är väldigt viktig, tillsammans med en stor fotbollskunskap och energi, som du säger, är grym. Christer och Peter J har självklart också del i detta!"

6. Staben bakom er verkar ju grym det vet vi. Men dom där utifrån, allt från föräldrar till vi på nätet. Känner ni det stödet eller är det för litet?
"Jag tycker att vi förtjänar ännu mer stöd utifrån. Vi har några trogna supporters, skribenter, föräldrar osv och det är helt underbart. Baggers, Lindströms, bloggen, svenskafans för att nämna några bara. Men utöver våra föräldrar osv så tycker jag att mer människor ska komma och kolla på våra matcher. Vi är det bästa laget i kommunen utan konkurrens och spelar dessutom en rolig fotboll, så att vi har så pass lite publik tycker jag är märkligt och lite synd. Vi är dock självklart tacksamma för alla som faktiskt har vart där och stöttat oss under seriens gång."

7. Årets minne? I omklädningsrummet, på planen... vad som helst. Ge oss något roligt.

"Tänker genast på bussar...

Topp: Bortamatchen mot Västerås och till parkeringen kommer en helt grym buss med bord längst bak med soffor runt. Så bör alla bussresor vara:)
Botten: Bortamatch mot Aspudden... Här rullar istället en buss från 1765 in och vi hinner ta oss förbi rondellen och komma ut på motorvägen innan den börjar krångla. Ny diesel vid Roslags-stoppet gjorde att vi iaf kom fram, om än typ 40 min innan avspark.
Botten 2: Vår Normala buss som vi åkt mest med. Helt okej till utseende och komfort, men det pipande ljudet som uppstår så fort gaspedalen rörs och sedan håller i sig tills den släpps vid ankomst har gjort många galna under året. Ibland vaknar jag på nätterna av det där pipande jävla ljudet... Nej det gör jag inte, men kunde ha varit så..."

8. Ge oss något skvaller, vem i laget har gjort en "blooper" ;)
"Finns några stycken! 
1. Simon Sellin, detta är det bara jag som vet men jag kan säga att det gjorde min dag och att jag fortfarande garvar lite åt det ibland. Vill inte gå in på mer detaljer för Simons skull:D haha.

2. Olle Freiman, hans utvisning i div 6 laget. Vem vet inte att man blir utvisad i div 6 när man skriker könsord?! Olle Freiman 2, när han väl väljer att vara med på en av våra samkvämskvällar och ska stå för musik och ljud och kommer med en högtalare dränkt i vätska(;)) förklaringen: jag skulle låsa dörren och hade en flaska i handen samtidigt som jag vred om nyckeln och högtalaren stod under mig. Priceless...

Gymfredde, som innan varje match tar sin PWO och blir som en rabiessmittad hund..

Herman Camitz, samling inför hemresa från Åland och träningsläger. Alla är där... Men vart är Herman?! Kom han ens hem från utekvällen som några avslutade lägret med? Ingen vet? Herman svarar inte i telefon. Spelade Herman en bortamatch mer än oss andra iår? Kanske.. Kanske inte, vem vet:) Alla vet.."

9. Dina bröder, syster, mor och far?
"Det är väldigt roligt och inte alla förunnat att kunna spela i samma lag som sina bröder, även om Daniel inte spelat mycket i år. För mig betyder det att ingen vågar röra mig på träning för då får dom köttarna Bellander efter sig! Skämt åsido så är det jävligt kul annars också:)
Morsan och farsan är ofta och kollar våra matcher vilket självklart är roligt också så klart! Däremot saknas lillasyster ofta på matcherna, där får hon bättra sig!!"

9. Till sist, är bloggen en börda eller lättnad? Ska jag köra 2015?
"Bloggen betyder väldigt mycket för oss!! Att någon lägger ner tid på att titta, analysera, skriva och dessutom fota är väldigt uppskattat av oss alla! Att du ska fortsätta med det ser jag som självklart!!;)"


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar