lördag 20 februari 2016

IFK LIDINGÖ

TRÄNINGSMATCH - IFK LIDINGÖ

Ny träningsmatch imorgon söndag och då mot IFK Lidingö, kickoff är klockan 14.15 på konstgräset. Så missa inte det, ska det bli tredje raka?

Saxat från BKV Norrtäljes hemsida.

På söndag möter vi IFK Lidingö, som avancerade till div 3 förra säsongen. Det är alltid intressant att möta lag som avancerat i seriesystemet. Så vi hoppas på en tuff match på söndag. Veckan har annars varit upp och ner, sjukdomar och lite slitna spelare, vilket innebär att det varit få spelare i full träning. Men det brukar ofta komma en reaktion i februari på grund av många och delvis tunga träningspass. Men nu ser vi fram mot söndagens match.
Matchtrupp: Anton, Oskar, Sebbe, Bagger, Jim, Simon, Jonathan, Martin, Kim, Didier, Emil F, Viktor, Noi, Erik
Läget i truppen: Albin sjuk, Emil S vilar, Andreas B är på kurs, Daniel P närmar sig spel.
PJ


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förresten, jag fick tag i Pettsson härom dagen och slängde iväg ett par frågor. Daniel Pettersson som gick sönder mot Arameiska den 9/5 förra året efter en mycket olycklig fotskada, jag tyckte grymt synd om killen då för han var verkligen på väg uppåt, må han snart stå på planen igen. 




Hallå Daniel, hur har du det? Det är många som undrar hur det är med dig.
Kul att höra att det är folk som bryr sig om hur de går för mig. Jag tycker det går helt okej på träningarna, jag trappar upp mer och mer och är väl i princip i full träning just nu. Avstår från dom mindre spelmomenten som 2-2 men annars så gnetar ja på.

Hur är det med foten egentligen, hur känns det?
Själva skadan är inget jag tänker på när jag väl är inne i spelet men de kan kännas lite efter. Rörelsen i foten är inte riktigt 100 än och det är väl ett tag kvar till det, om den ens kan bli det, man får se med tiden. Det är väl det om hur de känns och vad jag gör just nu, sen hur väl de ser ut på själva träningarna är en annan sak. Grabbarna i laget är ju riktigt smarta fotbollsspelare med bra fysik, så det känns att man har varit borta ett tag. Men det är bara köra på så är man förhoppningsvis med och krigar och hjälper laget till en bra placering i år.

Härligt att höra Daniel, lycka till framöver!
Tusen tack.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar