lördag 22 oktober 2011

MESTE LIRAREN I DIV 2 NS

VEM SPELADE MEST I DIV 2 NS - SÄSONGEN 2011

Snabb sammanställning av de spelare som spelade flest matcher under den gångna säsongen, och man kan väl snabbt konstatera att topplagen dominerar. En fast trupp fri från en massa skador och avstängningar är receptet för vinst och framgång, oftast i alla fall. Men det är ju ingen topp-nyhet direkt :) Jag fick det till att fyra spelare körde samtliga matcher utan byte, det vill säga 22 matcher på totalt 1980 minuter, eller 33 timmar om man hellre vill räkna så. Sen var det fyra till som gjorde 22 matcher, men var involverade i byten.

1. Thom Nodén - Enköpings SK
1. Alexander Garcia - Gusk
1. Greg Rosenthal - Gusk
1. Markus Modin - Västerås IK
5. Heradi Simba - Enköpings SK -- 1959 min
6. Jimmy Hansson - Sandviken -- 1948 min
7. Joakim Morén - Falu FK -- 1904 min
8. Filip Mårtensson - Skiljebo -- 1866 min
Bakom dess finns dock ett par spelare som "bara" gjorde 21 matcher, men hade mer speltid.
9. Patrik Källsten - Gusk -- 1890 min
9. Martin Sundström - Strömsberg -- 1890 min

8 spelare - 22 matcher
19 spelare - 21 matcher
20 spelare - 20 matcher (Fredrik W,Tobbe L, Andreas L)
23 spelare - 19 matcher (D Bellander, M Douhan)
12 spelare - 18 matcher
21 spelare - 17 matcher (M Ekström, H Holmström)
11 spelare - 16 matcher (A Östlund)
15 spelare - 15 matcher (L Bladlund)
12 spelare - 14 matcher (A Bernström)
8 spelare - 13 matcher (S Bellander)
10 spelare - 12 matcher (A Bellander)
12 spelare - 11 matcher
16 spelare - 10 matcher (O Kiianlinna, A Makolli, K Askebris)
osv osv osv

Bus-sammanställning kommer i veckan.... håll koll ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar