lördag 1 september 2012

SKITKAMERA


DAGENS FOTOSKÖRD BLEV 345 ST - VARAV 330 VAR SOPOR

Nä nu lägger jag ner snart det här snart, så jäkla surt när man tömmer dagsverket och ser massor med bra bildsekvenser men så är det suddigt, grynigt eller ofokuserat. Förmodligen har obejektivet säckat ihop och jag måste köpa nytt, eller så har jag tappat greppet. Förgrymmad!! BKV köp en kamera någon gång då ;)

Matchen då? Ja jag missade första tio och när jag kom dit så sa jag till Peter J, "Athletic verkar heta". Men efter ca tjugo minuter så händer det saker, först sätter Lindström snyggt dit 1-0 efter det att hela Athletic stannar upp och skriker på frispark vid en annan situation på andra sidan planen. Och minuten senare åker deras nummer 17 Benedikz på ett rött kort efter att ha ropat på sin mamma (sa han iaf när jag frågade honom efter att han gått av haha). Tror dock han ropade på linjemannens mamma. Tio minuter senare får BKV straff och Tobbe HF smäller dit den perfekt.

Andra halvlek blev inte mycket att skriva hem om, BKV försöker hålla boll och FCA jagar irriterat, gnäller, skriker och försöker kapa lite då och då. Ropar på domaren (och mamma kanske) vid varje varje avblåsning. Själv myser jag när jag ser dom fokusera på skitsaker, att "vissa" aldrig lär sig liksom. Nye Mohammed Takiyudin gör retfullt enkelt 3-0 och matchen borde ha stängts där. Men Athletic får också en straff och 3-1 är ett faktum, och lite pirrigt blev det ändå, 3-2 och ja usch. Nu slutar det dock med att dom i vanlig ordning skjuter sig själva i foten i matchens slutskede. Lagkaptenen Süleyman Baran själv slår en nacksving på mittplan och åker på sitt andra gula, och vips är man bara 9 man, och lite humor är det när han maskar sig av planen som om dom ledde med 0-1 typ. Vilken stjärna!

Grattis till tre välförtjänat poäng Vargar, och nu när Ängby gick på pumpen så är det bara en ynka skitpoäng upp till serieledning. Och Märsta lyckades slå UNIK, också det ett resultat i "vår väg".
Så nu ror vi hem den här skutan gubbar, ok!

FEM SNABBA
- Inte ofta jag säger det, men cred till domaren som stod upp idag.
- Stefan skrev autografer efter matchen, BKV:s nya diva eller ;)
- Skönt att se folk komma och titta trots skitväder, ni som var där. Tack!
- Bara älskar när BKV sätter igång en snabb frispark när motståndarna står och gapar över annat.
- FC Athletics buss, wow! Men med tanke på dagens prestation, ta 676:an hem.
Bonus: Athletic nu 48 gula och 8 röda!! På gränsen till vidigt, klart värst i serien.... BKV  23/0

ÖVRIGA RESULTAT IDAG
Ängby IF - IFK Österåker  0-2
Märsta IK - UNIK  3-1
Viggbyholms IK - Ekerö IK  (uppskjuten)

Rött kort nummer ett... Benedikz har i år 4 gula och 2 röda

Tobbe sätter 2-0 på straff

 Bella pigg och hungrig idag

 Så pass att det blev ett par "moves"

 "Mo"

 Super-Sub ville in och lira

En liten Bernströmare

 Och vissa glassade runt i rosa paraplyer ;)

 "Kolla... en rakad svan"

Snacka om omringad... och tröjdragning ;)

Tobbe hårt uppvaktad

 ... och nersparkad så det knastrade i benskydden

 "Vaddå, jag???"... ey domarn.... lägg av"

 Svecke i stilstudie

Wessberg fäller ut "bommarna"

Rött kort nummer två... Süleyman har hitills i år dragit på sig 8 gula och 2 röda, bra jobbat, och det som lagkapten (!) hmmm

Mot bussen!!

The Superstar... Steffo, skriv en på min rygg också, så tatuerar jag in den ;)

 Seriens snyggaste buss, lätt! (tack BKV-Svenskafans-red)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar