fredag 24 maj 2013

THE BIG BAD WOLF



 NY LÖRDAG, NY MATCH - NÄSTA SLAKT

Jag var in på en tobaksaffär i Älvsjö idag och hörde gubbarna där inne prata oavbrutet om dom där läskiga Vargarna uppe i Roslagen. Det fullkomligen osade av fruktan inne i butiken och jag tror fan att en av dom satt och skakade så fort någon nämnde Norrtälje. När jag spetsade mina ludna öron lite extra så kunde jag också höra hur butiksägaren prata med någon av spelarna i laget, och hur han försökte lugna ner den hysteriska rösten som hela tiden skrek... "Jag vill inte, jag vill INTE!!!!!"
Det kändes som om att det fick räcka för mig, en sån där "torskfrossa" vill jag inte ens uppleva hos motståndarna. Men innan jag gick ut så fick jag ett obevakat ögonblick för mig själv, och med klorna slet jag ut bingolotto-reklam-videon ur tvapparaten och tryckte in bandet med den här låten istället. Det sista jag hörde när dörren stängdes var en kakafoni av skräckslagna skrik... jag undrar om dom kommer imorgon?

Kickoff imorgon lördag klockan 14.30 på IP (inte konstgräset), missa för f** inte BKV Norrtälje - Älvsjö AIK FF. Är du en äkta Varg så kommer du upp och stöttar grabbarna, för dom behöver dig i jakten på serieledningen. Och du, matchvärden Norrtälje Energi bjuder på fika med bulle. Be there ;)
Laguppställning: 1 Anton H, 2 Daniel P, 3 Oskar K, 5 Henke H, 6 Simon S, 7 Micke S, 8 Andreas B, 11 Andres T, 12 Herman C, 13 Christopher S, 14 Kim A, 15 Fredrik W, 16 Sebastian B, 21 Andreas L, 22 Andreas Ö, 80 Daniel B.


 ps. Lite siffror.... Älvsjö 8 i serien, bäste målgörare #7 Christopher Kisch Brunzell med 4 fullträffar, #17 Abdul Sannoh 3 gula kort av lagets totalt 10.

När vi ändå surrar statistik..... visste ni att Vargarna trots sitt namn är dom snällaste på plan, bara sex varningar hitills i år. Jämför det med busarna i Märsta som har 15 st (!) och 3 (!) utvisningar.



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar