onsdag 29 juni 2016

OAVGJORT MOT GUSK


FÖRSTA HÖSTSÄSONGS-MATCHEN - SLUTADE OAVGJORD

Ikväll spelades den första matchen i omgång 14, dvs en match som egentligen skulle ha spelats efter sommar-uppehållet. Gusk mötte BKV Norrtälje och det var bortalaget BKV som tog en mycket tidig ledning, Emil Skogh i nionde minuten. Ett mål som för övrigt förde upp honom i delad skytteliga-ledning, det är stort Emil och nu får Bellander något att bita i framöver. Men Gusk lyckades kvittera i slutet av första halvlek och några mer mål blev det inte, och jag har inte fått in några mer rapporter än att hemmalaget hade ett skott i ribban.

Det blev med andra ord fjärde krysset för BKV på de fem senaste matcherna, det är åtta tappade poäng under juni månad. Så jag tror att sommaruppehållet kommer jäkligt lägligt just nu för att förhoppningsvis radera bort den här temporära formsvackan. Jag klagar inte, absolut inte, men visst kostar det med kryss-matcher så är det bara. Jag tycker BKV har gjort en STRÅLANDE vårsäsongen och är mäkta imponerad över att det bara har blivit en ynka förlust på dessa fjorton matcher, vilket är bäst av samtliga lag i serien. Så jag applåderar stående för alla er spelare och ledare, det här har ni gjort riktigt riktigt bra. Ser fram emot hösten nu... eller nja, matcherna i alla fall.

HA EN UNDERBAR SOMMAR ALLA!!

ps. bloggen kommer med ett inlägg till innan det blir lite semester.



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar