fredag 30 december 2016

"SEBBE HÄLSAR HEM"

(Foto: Carlstad United)

"KLIPPAN" SEBBE KVAR I KARLSTAD - BLOGGEN VARNAR SVERIGE

Jag sprang på en "gammal" legend på stan idag, nämligen Sebastian Bellander. Och han verkade större och starkare än någonsin, nästan så man blev lite orolig för att han skulle glidtackla ner en när man lite snyggt gled ut från bola... eh, Åhlens. Vi pratade lite och han berättade att han blir kvar i Karlstad eftersom United signade upp honom för ett år till och det glädjer mig, dom har fått tag i en kanon-kille och det vet dom om. Jag är övertygad om att Sebbe kan komma att gå ännu längre och jag hoppas verkligen från hela mitt hjärta att det blir så, få lämnar byn för att våga pröva egna vingar och dom som gör det är verkligen värda en karriär... Gott nytt Sebbe, och lycka till i framtiden.

Sebbe hälsar till alla:
- Alltid kul att vara "hemma" i Norrtälje och hälsa på. Saknar grabbarna i BKV och atmosfären i omklädningsrummet. Jag hoppas verkligen att de kan ta ytterligare kliv nästa säsong och vara med uppe i toppen hela vägen ut. Att de fick behålla stommen, plus krydda med bra värvningar som Mellberg och Johansson, kommer betyda väldigt mycket. Blir brorsan kvitt sina skadeproblem helt och hållet så får BKV ett väldigt slagkraftigt lag. Det behöver Norrtälje och hela Roslagsfotbollen. Jag hoppas kunna se en och annan match nästa år. Vill det sig bra så blir det division 1 säsongen 2018. Det hoppas jag på.

- För egen del blir det ett år till i Karlstad. Med ett års erfarenhet av division 1 hoppas jag kunna ta ännu större kliv 2017, samt bidra till fler poäng och färre insläppta mål. Nu ser jag fram emot den långa och härliga försäsongen som förhoppningsvis blir skadefri. 

- Gott Nytt år på er!



Läs mer Sebastian på Carlstad Uniteds hemsida HÄR.

(ps. bloggen räknar iskallt med ett årskort om du hamnar i England)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar