söndag 8 januari 2017

ÅRETS VÄRVNING ELLER, MELLBERG?

Foto: Tobias Bengtsson

BLOGGEN HÄLSAR MICKE VÄLKOMMEN - EN GRYM FÖRSTÄRKNING

Fick beskedet att Micke Mellberg var klar för BKV för någon vecka sedan och jag kan inte låta bli att mysa över det. Jag tror det är precis det BKV behöver, en hänsynslös anfallare som inte räds för någonting. Och jag vet att många i dagens lag har mött honom förut och det med en hel del problem. 2017 kommer att bli betydligt mer spännande än föregående säsong med tanke på forwards, ok vi förlorar en tung pjäs på mittfältet men nu får vi in en riktig anfallare. Välkommen Mike ;)

- Hallå Micke, skoj att du ville ställa upp. Vilken överraskning att du väljer Norrtälje före Gusk efter så många år. Hur många säsonger har du haft i Gusk egentligen?
- Tjena bloggen! Klart jag ställer upp, är förmodligen inte sista gången vi hörs vid. Blev väl 3 säsonger i gusk-tröjan och det gjorde väl att jag kände mig ganska mätt på den gula tröjan. 

- Antar att du har haft en hel del roliga upplevelser där, vilken var den roligaste, vad minns du mest?
- Ja, såklart det händer mycket roligt på 3-4 år. Men ett par träningsläger i Köpenhamn och matchen mot Bajen i svenska cupen för 3500 på studan sticker väl ut. 

- Hur kommer du att bo, Uppsala eller Norrtälje? Och kommer du att arbeta vid sidan om, med vad?
- Jag kommer bo kvar till en början och pendla. Jag är målare med mycket frihet under ansvar så det kommer fungera bra är jag alldeles säker på. 

- Flickvän? Familj?
Flickvän nej. Familj ja, pappa och syster. Där den ena är både far och bästa vän som du garanterat kommer springa på under säsongen. Han missar inte en match kan jag lova dig!

- Gusk får in Bajramovic, Hägg, Afewerki men du väljer att lämna klubben. Får vi veta varför?
Jag kan inte uttala mig om dom över huvud taget. Men varför jag väljer att lämna är för att jag ser oss (BKV) som ett potentiellt topplag och en förening som är redo att ta nästa steg. En resa jag vill vara en del av och som jag tror jag kommer bidra starkt till.

- Hur har du känt av killarna i BKV så här långt? Jag hoppas dom är lika ödmjuka som dom brukar vara.
- Nej har inge direkt relation till någon än men har ju spelat en del matcher mot dom och bästa vänner har vi väl inte varit alla gånger haha! På planen är dom jobbiga att möta med många duktiga fotbollsspelare. Såklart också en stor anledning till att valet föll på just BKV. 

- Ditt anfalls-spel, jag har ju sett dig prestera i en hel del matcher. Du är tung och jäv*** jobbig, jag anser att det är precis vad BKV behöver. Kan du bli än bättre i Norrtälje?
- Jag håller med dig såklart och tror att både jag och bkv kommer dra nytta av mig och mitt sätt att spela fotboll. Självklart kan jag utvecklas på alla plan och med BKV:s förutsättningar så finns alla möjligheter till att ta nästa steg!

Fem snabba:
AIK eller Djurgården?
Djurgården, sen barnsben. Kommer hänga en stort dif-flagga på min plats i omklädningsrummet.
Skotta eller nicka?
Skott. Men mål som mål.
Pasta eller Pizza?
Pizza. Otroligt svag för pizza.
Morgon eller kväll?
Kväll. Inte människa före 12.00
Bloggen eller UNT?
Nu har jag väl inget val, bloggen såklart!

- Tusen tack för dina svar Micke, och det ska bli ett nöje att få se dig spela nu i alla dom här tunga cupmatcherna i februari. All lycka till ok :)
- Ja det ska bli skoj och tack själv!



Jag pratade även med Andreas Bellander lite snabbt.
- Det är precis en sådan värvning vi behövde göra! Inte bara en riktigt bra spelare utan ett namn också, alltså en värvning som visar för alla att vi satsar och är seriösa med det! Det kommer ge gruppen självförtroende, lugn och motivation.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar