fredag 11 september 2015

BLOGGENS TUSENLAPP, DEL 3


TIPPNINGEN FORTSÄTTER - 860 KRONOR KVAR

Jag ger mig ut på djupt vatten (igen) och kommer hädanefter att tippa samtliga kvarvarande spelomgångar och delger er så klart mina analyser samt tips. Det är upp till dig om du vill hänga med, men skyll inte på mig om det går åt pipan för risken är stor. Jag satsar en tusenlapp så får vi se hur länge den räcker, eller om det rent av blir pengar kvar till den 10/10 då serien avslutas. Här nedan kommer helgens matcher. Lycka till alla tippare, spelare och lag!


Fem ettor, ett kryss och en chans-tvåa, kan det vara facit efter denna omgång? Knappast med tanke på att det är jag som tippar men just nu en dag innan så känns det ju så klart stenklart. Givetvis så tror jag på BKV-vinst mot Upsala, med både hjärna och hjärta den här gången, och mina spelförslag hittar du längst ner i inlägget. Lycka till :)


Jag fick även med Mia Ljung på ett tippande, tjejen som är en av dom största BKV-supportrarna, en lokal fotbollsnörd som gör comeback i företagscupen den 19/9 med Sweax. Hon är bara så grym!!
"Svåra matcher i en ganska jämn serie men jag gör ett försök. Börjar så klart med våra vargar som i helgen tar emot Upsala IF. Där kommer vargarna att kamma hem en 3-2 seger.
Sandviken tar emot 2:an från slutet Kvarnsveden, halvt om halvt derby men jag tror inte KIK har så mycket att bjuda upp till kamp med så jag tippar att Sandviken tar en promenadseger å säger 5-1. Till slut sticker jag ut hakan lite och väljer att tippa Gusk-Strömsberg som jag tror kan bli en tuff match men SIF har en seger i ryggen så jag tror på seger för grabbarna från norduppland och säger 1-2. Detta var helgens tips för några matcher, ett amatörtips, men kanske inte ett syjunte-tips."

Daniel "Pettsson" Pettersson kommer även han med en liten trippel och jag passade på att fråga om hans skada och hur statusen var med honom.
"Jag tippar ettor på BKV, Gusk och Skiljebo och vill med detta utmana Svecke till nästa helg.
Min rehab går bra! Jag har fått ett program som man kör 2-3 gånger om dagen, dock är det mest övningar som handlar om att få upp rörelsen i foten vilket man klarar av hemma. Men Sofie och jag ska nog nästa vecka göra ett program som man kan köra på gymmet och innefattar större delen av kroppen då man har tappat like muskler på benen och så. Inför framtiden så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag kommer göra, vill vänta och se hur bra rörelse man får tillbaka och att man kan köra för 100%. Blir de så att man känner sig lite besvärad så kan de bli svårt att ta en plats och vara kvar i laget, men fotboll kommer jag i alla fall spela nästa år, får se vilken nivå jag klarar av att spela på."




Arameiska - Sollentuna FF   1
Mycket svårtippad match mellan två mellan två topp-lag och det känns lite som att det kan gå hur som helst här. Så jag tänker gå på en etta och det grundar jag på att SFF bara har mäktat med två oavgjorda på slutet samt att Arameiska tre raka vinster efter den försmädliga poängmissen borta mot Sandviken. Sist lagen möttes så hade inte Sollentuna mycket att säga till om och förlorade med hela 2-5 hemma, och det stod faktiskt 0-4 ända fram till sista tio. Tar dom revansch nu, njaaa tveksamt.
Odds: 1 - 2,15... X - 3,70... 2 - 2,65


Avesta AIK - Västerås SK   1
Ytterligare en lite småknepig match att tippa, bottengänget Avesta tar emot Västerås IK hemma på Avestavallen. Nu förlorade visserligen AAIK senast men hade innan dess två raka vinster och fick lite häng på streckstriden, en vinst här och KIK och SIF förlorar så har man ett rejält grepp om det hela. Så här är det kniven mot strupen som gäller för Avesta. Västerås då? Väldigt bleka borta med bara tre vinster och nio gjorda mål, och ett bevis på detta var väl Strömsbergs-förlusten med 0-4 senast. Så vi kör på att Avesta ger allt och målar dit en etta.
Odds: 1 - 2,45... X - 3,65... 2 - 2,35


BKV Norrtälje - Upsala IF   1
BKV stärkta efter en pinne mot Sollentuna och grymt revanschsugna efter senaste Upsala-mötet som man förlorade stort. Det här kan inte annat än sluta med en etta. Lägg därtill att UIF har tre raka förluster, 0-5 senast i derbyt mot Gusk och 1-2 hemma mot bottenlaget Avesta, samt att deras skyttekung Bale fick rött sist och därför inte får vara med och leka, 4-0? (känn inte pressen haha).
Odds: 1 - 1,65... X - 4,05... 2 - 3,95


Enskede IK - Nacka FF  X
Sex poäng skiljer serieledande Enskede (som jag tror tar hem detta nu) mot tabellfemman Nacka, EIK borde vinna detta med tanke på hur bra man går just nu, sex raka utan förlust och obesegrade på hemmaplan tyder på tyngd och självförtroende. Men "i ett derby kan allt hända" så jag går på kryss här och delad poäng, Enskede behåller sin hemma-nolla och Nacka är nöjda över att inte förlora.
Odds: 1 - 1,80... X - 3,75... 2 - 3,55


Gusk - Strömsbergs IF   2
Guskarna blir man inte klok på i år då man blandar och ger vilt men jag tycker ju att man bör kunna besegra Strömsberg som ju även slog borta senast med 2-0. MEN. Jag har en feeling för skräll här och i och med att jag aldrig vill se Gusk vinna så kör jag på en tvåa, omgångens enda faktiskt. Lite orolig dock för att man ska läsa detta och spika upp det i omklädningsrummet och vinna med 10-0, nej det är man inte tillräckligt bra för så jag står fast vid, skräll och tvåa.
Odds: 1 - 1,65... X - 3,90... 2 - 4,00


Sandvikens IF - Kvarnsvedens IK   1
Sandviken har bara förlorat en av elva hemmamatcher i år och är skyhög favorit i denna match, ja ni ser själva oddset på en tvåa. Miljonsatsningen har fyra poäng upp till topp och spelar med stor press dock, och Kvarnsveden har visat bra form på sistone vilket har gjort att dom nu har häng på lagen ovanför nedflyttningsstrecket. Men inte ska väl KIK skrälla och ta poäng här, stensäker etta och ej spelbar.
Odds: 1 - 1,20... X - 6,20... 2 - 10,75


Skiljebo SK - Syrianska IF   1
Skiljebo har märkliga 6-0-5 på hemmaplan vilket ju verkar lite som om att "går det så går det". Men inte ska väl ett formsvagt Syrianska kunna rubba SSK? Det skiljer dock bara fyra pinnar mellan lagen och dom ligger sexa respektive sjua i tabellen. Hur är moralen hos syrianerna efter förra helgens hjärnsläpp mot BKV Norrtälje där man tappade en 2-0 ledning till 2-3 i matchens sista tio minuter? Nej jag tror Skiljebo tar hem detta, etta.
Odds: 1 - 1,55... X - 4,20... 2 - 4,50


"Dagens Trippel"
Avesta AIK - Västerås IK  1
BKV Norrtälje - Upsala IF  1
Skiljebo SK - Syrianska IF  1
Odds: 6,25 x 100kr


"Chanstrippeln"
Arameiska - Sollentuna FF  1
Enskede IK - Nacka FF  X
Gusk - Strömsbergs IF  2
Odds: 20,21 x 30kr


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar