torsdag 17 maj 2012

BKV I DM-FINAL



BKV KLARA FÖR DM-FINAL - MOT GUSK/UPSALA


Igår spelade killarna semifinal i DM mot IFK Uppsala och vann med 6-5. Jag hann tyvärr inte upp och kika på matchen så jag har varken koll på hur det spelades eller några bilder, ledsen för det men så blir det ibland. Peter verkar inte ha hunnit med att skriva något på hemsidan än heller så vi får fortsätta leva i ovisshet ett tag till, men håll koll HÄR så kanske det kommer något kortare matchreferat lite senare. Bra jobbat i alla fall grabbar, skoj!! Och nu väntar alltså DM-final den 15:e augusti, och det förmodligen mot guskarna.

--------------------------------------------------------------------


Juniorallsvenskan rullar på och på lördag 14.00 väntar match hemma mot Spårvägens FF som igår bortaslog serie-trean Assyriska med hela 5-1. Och det var Spårvägens andra raka vinst nu på kort tid, ett lag på uppåtgående verkar det som, börja tagga redan nu killar.
Samtidigt vann Enskede med klara 4-0 borta över Mälarhöjden vilket innebär att dom nu toppar tabellen, dock med en match mer spelad än BKV. Och jag tror fortfarande att det är EIK som blir det tuffaste laget i serien att slå, kan vi besegra dom nästa söndag så öppnar sig många möjligheter till en riktigt spännande höst för BKV. Minns att jag coachade BKV för något år sedan mot just Enskede, tyvärr torsk med 1-2 och jag var rejält irriterad på ett par av dom samt ena ledaren haha. Ge mig REVANSCH ;)

---------------------------------------------------------------------


Förresten , jag hörde att Roslagsbro torskade igen, den här gången med 1-7 mot Sunnersta. Men nu spräckte dom ju i alla fall nollan och har nu 1-15 i målskillnad på fyra matcher. Och inte går det så mycket bättre i "sjuan" heller, bara en vinst på fyra omgångar. Dags för nya BKV-värvningar kanske ;)

---------------------------------------------------------------------


BKV.... dags att uppdatera hemsidorna med nya bilder snart va, det känns väldigt gammalt nu ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

2 kommentarer:

  1. Ja, hela Roslagsbro har väl i princip gått till BKV. Därför det går som det går i serien för er också, inte speciellt bra.

    SvaraRadera