fredag 7 oktober 2016

ÅRETS SISTA HEMMAMATCH


ÄNNU EN SÄSONG ÄR SLUT - KOM OCH TACKA KILLARNA

Vad ni än gör imorgon så tänk på att det är årets sista hemmamatch denna säsong, och givetvis vill du ju komma upp till IP kl 16.00 och tacka killarna för deras grymt bra genomförda säsong. Ok det räckte inte hela vägen upp till ettan men jag är djupt imponerad av många matcher jag har sett och jag är övertygad om att kan man bara behålla dom bästa (vilket lär bli svårt) så är man med och hugger ordentligt 2017. Prioritera om lite imorgon och se BKV Norrtälje spela sin sista seriematch för i år på hemma-gräset, vi ses där!

Tänkvärt:
Motståndare är tabell-tolvan Sundbybergs IK, laget som krigar med näbbar och klor på en kvalplats till "trean". Sumpan har tjugoåtta poäng precis lika många som Kvarnsveden, Värmdö och Håbo och ingen av dom vill kvala, lite på det. Det kommer att bli tufft, hårt och mycket krigande
Båda lagen har varvat rejält med resultaten under hösten och Sundbyberg har spelat F-F-V-V-F-V-V-F-F samtidigt som BKV har F-V-F-V-F-O-F-O-F, ja ni ser själva. Det jag tänker på när jag hör Sundbyberg är deras målskytte, två killar toppar den interna skytteligan på endast fem mål. Det vill säga tio tillsammans vilket är mindre än hälften av Emil Skoghs mål i år. Laget har endast gjort trettio mål i år, endast jumbon Västerås IK är sämre med sina tjugosex.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar