lördag 13 maj 2017

OAVGJORT MOT KARLSLUND


BKV VAR NÄRA - BÅDE VINST OCH FÖRLUST

Stenhård match idag mot serie-tvåan från Örebro, Karlslunds IF, och det hela slutade oavgjort, 1-1. Resultatet i sig får man nog säga var relativt rättvist då båda lagen hade bud på ett vinstmål flera gånger om. 1-0 till BKV gjordes av en idag duktig Sylvin Kayembe som skar in i straffområdet och ur mycket dålig vinkel yttersidade in målet. Men tyvärr så får Karlslund en frispark med knappa fem minuter kvar av första halvlek, En helt horribelt feldömd frispark där årets sämsta domare egentligen borde ha varnat Karlslunds-spelare för filmning. Det var en av dom värsta filmningarna jag har sett faktiskt. Hade det funnits någon som helst rättvisa i världen så skulle skottet gått tjugo meter över men nej, Lipovac smäller mycket snyggt in den i nätet.

I andra så var det ställningskrig på hög nivå och KIF hade faktiskt en stolpträff, samt att duktige Anton Hermansson gjorde ett par monster-räddningar. Sen hade vi ju Andreas Bellander tillbaka på planen och den killen var ett ständigt oros-moment för KIF:s försvarare, mycket mycket bra idag. Och åter igen så klagar jag på domaren, ja jag vet, så ska man inte göra men han stod för en usel insats och jag lider med redan nu med dom lagen ha kommer att döma i nästa omgång (om han nu inte blir avstängd haha). Och lite tack vare honom så kom tyvärr så inte den där efterlängtade segern idag men BKV gör helt klart säsongens bästa match så här långt och det känns som att det dags att börja vinna när som helst. Bra jobbat killar!

Vad sa Karlslund om matchen, läs mer HÄR.

ps 1. David Seger får bloggens "Man Of The Match" buckla idag.

ps 2. Karlslund har typ tre fotografer och alla fotar i motljus, ibland förundras jag över hur bra jag egentligen är. Ger mig själv fyra vargar trots en rejäl bakfylla och att jag offrar AIK vs ÖSK..

Övriga matcher
Skiljebo SK - Eskilstuna City  2-1
Karlbergs BK - Sundbybergs IF  1-0
IFK Lidingö - Strömsbergs IF  1-0
Gusk - BK Forward  2-4


Trogna supportrar
























"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar