tisdag 19 november 2013

GRATTIS ANDRÈS


ANDRÉS BÄST I SVERIGE - FICK GULDSKON

Allt medan Andrés sitter på AIK:s hemma-arena och njuter av Ronaldo så skriver jag detta någon dag för sent men det är mycket nu, sorry. På tal om "sorry", så trodde väl ALDRIG att jag skulle publicera en bild på en Glenn på den här bloggen. Men tack vare sitt 8-0 mål 1989 så får det gå :)

GRATTIS ANDRÉS!

Andrés Thorleifsson är Sveriges bästa målskytt 2013. På tisdagen belönades BKV Norrtäljes skyttekung med Guldskon. Priset har delats ut av tidningen ”Match” sedan 2007 till den spelare som har högst Svenska Guldskon-poäng när alla inblandade serier är färdigspelade. Mål i allsvenskan ger 1,50 poäng, mål i superettan 1,25 och i lägre division en poäng. Och på tisdagen utsågs vinnaren – Andrés Thorleifsson på 27 mål.
– Jag fick höra inför sista omgången i superettan att jag ledde. Victor Sköld i Falkenberg hade chans att gå om mig men han gjorde inget mål, så mina mål räckte hela vägen.

Han hamnar i en celeber skara av vinnare, tidigare har spelare som Alexander Gerndt och Mathias Ranegie vunnit priset.
- Det var länge sedan en spelare från de lägre divisionerna vann så det är roligt att bryta den trenden, säger Andrés.
På tisdagen fick han priset av Glenn Hysén i Stockholm.
– Vi käkade lunch och pratade lite om allt möjligt, mycket fotboll så klart. Det var ett gott snack.
Hur ska du fira det här?
- Jag blir medbjuden av Match till Sverige-Portugal på Friends i kväll och jag hoppas få fira ett svenskt VM-avancemang.


(Lånade text och bild av Privat och NT)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EXTRA EXTRA

Varg-Lyan kommer flygandes, snart har vi en klubbstuga att sitta och dega i, fan va skoj!!





"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar