onsdag 2 augusti 2017

BKV KROSSADE ASPUDDEN


BKV-MASKINEN ÄR TILLBAKA  - HÖSTEN SER SPÄNNANDE UT

BKV gör en strålande insats ikväll och spelar fullständigt ut stackars Aspudden med hela 6-0. Och mannen mitt i bilden Andreas Bellander utses till "Man of the Match" med sina två mål och ja jag har inte koll på passningarna men nog blev det ett par eller. Men faktum är att det ar många i BKV som var ovanligt bra idag, David Seger, Filip, Pontus, Erik, Bagger, Oskar, Jimpa, ja jag kan nästan fortsätta att rabbla upp alla spelare men jag blev mycket mycket imponerad av laget som helhet. Fortsätt så här killar och hösten kan bli riktigt rolig.

BKV kör på stenhårt efter avspark och har 1-0 redan efter dryga fem minuter av Andreas Bellander, sen kommer 2-0 i sjunde av Frederic Kayembe, 3-0 och 4-0 innan halvtid görs av Andreas Bagger och Oskar Kiianlinna, och i andra halvlek så rullar Zacke Laprasit och Andreas Bellander (igen). Med reservation för eventuella fel om vem som gjorde vad för jag hade ju fullt upp med kameran och antecknar aldrig liksom, det är antingen eller som gäller, fota eller skriva... fotar. Passar också på att be om ursäkt för bildkvalitén då ljuset på kvällarna är hopplöst för en amatör, sorry.

Till slut:
- Grattis Pontus, skönt att du får hålla nollan. Grymt bra!
- Du supporter som inte orkade gå på IP, skyll dig själv. Tack till er andra, fortsätt stötta!
- Underbar fotbollskväll på en helt fantastisk gräsmatta, doften av gräs och liniment. Berusande!
- Västerås-derbyt Syrianska IF - Skiljebo SK slutade 0-1. Bra för oss!
- Tack för showen killar, och ni kan ännu bättre. Tro mig!
- Aspuddens Abdulla borde skämmas för sina filmningar, fegt av domaren att inte agera. Pinsam!









































"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar