tisdag 10 juli 2012

BILBINGO


PRÖVA BILBINGO - CHECK

Idag gjorde BKV-Blogg slag i saken och tog kärran upp till BKV:s bilbingo, har ju hört talas om den i flera år nu men aldrig testat. Med facit i handen så kanske jag inte kommer att synas där uppe varje måndag framöver, men ni ska givetvis åka dit och spela lite för klubben skull. Eller hur ;)

Hur det gick? Plus minus noll.... jag gick fram till kassan och fattade noll, Daniel Sepulveda gav mig två vita och två gula "bingo-block" och jag betalade 150 riksdaler. Sen gled en av "The Bellas" (Daniel) förbi och förklarade för mig att man spelade på dom vita, och att de gula var i "pausen". Kanon tyckte jag och lirade som han sa. Det var bara det att man skulle spela på båda samtidigt, fick höra det av en fnissande tant i bilen brevid. Jag går inte in på ordväxlingen, för jag fattade ingenting haha... men det lustiga var att jag fick bingo direkt på den "gula". Tutade som en galning och Bella kom kutandes och gav mig värsta penga-påsen... 150 spänn!!.... allvarligt, alla andra vann ju 2000? 
(Ps. Dom gula gav bara halva vinsten, en rad gav 300 kr på "vit". Snacka om att dom ägde mig i BINGO!!


Kö och packat med bilar, värsta folkfesten ju.

Rostig skrotbil rakt rakt framför min bil, vems kan det ha varit tro.

 "Bingo-proffsen" som skötte cashen på väg in. Paparazzifotografen blev dock upptäckt ;)

Bricka ett, nu ska det bli åka av... men en timme senare var jag skitless. Det var klart efter FYRA (!)

Någon som vill köpa en massa oanvända gula bingo-grejor?


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar