lördag 27 september 2014

VÄRMDÖ VANN


VARGARNA VÄRMDÖ - VIRRIGT VÄRRE

Vargarna föll tungt hemma mot gästande Värmdö IF, även om man var det lite bättre laget i första halvlek så räckte det tyvärr inte till. Men VIF var absolut inte chanslösa utan hade två eller tre frilägen som Anton paradräddar men samtidigt så bränner ju BKV tre solklara lägen och 0-0 i halvtid kunde lika bra ha varit 2-2. I andra halvlek så försvinner BKV lite ur matchbilden och Värmdö får till snabba omställningar, som också resulterar i två mål och tre poäng.

En lite konstig match med en massa konstiga spelarbeslut på alla fronter och från båda lagen och jag blev aldrig riktigt klok på vad som egentligen hände. Var var motivationen liksom men det var väl en sån där dag som det bara inte gick på helt enkelt och jag kommer då inte att minnas den här matchen särskilt länge. Jo för en sak då kanske, att två spelare i Värmdö får röda kort fem minuter efter det att domaren har blåst av matchen. Här vinner man borta med 0-2 och två (ursäkta mig men) idioter gapar till sig röda kort, korkat värre liksom. Grattis VIF till tre poäng.... och två avstängningar, bra jobbat resten av laget.


Dagens resultat:
Akropolis IF - Kvarnsvedens IK  3-0
BKV Norrtälje - Värmdö IF  0-2
Karlbergs IK - Skiljebo SK  2-1
Västerås IK - Spårvägens FF  4-0


ps. Ursäkta lite trötta bilder, men ett, jag föll ner i "omotiverat läge" och två... jag hade två som babblade hela tiden bredvid mig (ironi grabbar, ni vet vad jag menar med det haha)


Goliat mot David 

Run Simon, run! 

Världens bästa naprapat, Sofie 

Andreas sylvass men mållös 

Sebbe showar 

Swahn sliter och river 

Emil tung idag 

Kram! 

 José får gult

Joel Rydstrand 


Andreas B hoppade in i andra... sjuk i veckan

Pettsson krigade som vanligt 

Kung Henke 

Värmdös PG som i första mötet i våras blev rå-knockad av Bagger. Kul att se att han är tillbaka, och var riktigt bra tycker jag... utom tjafset.

Abdulla gapar och skriker 

Sebbe kliver av vid halvtid, sjuk. 

 Bend over... i rosa skor

Gustafsson tjatar till sig ett gult 

0-2, om ni nu hittar bollen... det gjorde bollkallen, två stycken.

Oskar :) 

BKV-fotografen

Mot Afrika!

Andreas Bellander 

Liten och tyst publik idag 

Grinig Lamin efter matchen, han fattade inte att dom hade vunnit typ.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar