söndag 15 februari 2015

COACHEN SVARAR


FRÅGOR TILL COACHEN - PETER HAUTALAHTI

Hallå Peter, hur känns det så här efter träningsmatchandet mot Akropolis och Frej, är det skönt att få komma igång med spelandet igen?
- Det är jätteskönt att vi har kommit igång. Det är matcherna vi alla ser framemot. Träning är bara ett nödvändigt ont.

Hur ser du på matcherna, får du några svar på dina tankar och funderingar?
- Vi har jobbat med vårt försvarsspel mot Akropolis, och ser att vi har lite kvar att finslipa på. Och nu har vi spelat även mot IK Frej. Vi förlorade även den matchen, men såg att vi är på rätt väg i vårt försvarsspel.

Vad ser du som mest positivt med matcherna?
- Det är mycket bra att möta bra motstånd. Vi får träna på hur vi vill styra våra motståndare i vårt försvarsspel.

Negativt då, även om man inte ska tänka i dom banorna?
- Jag jobbar bara med positiva tankar.

Hur känns det att jobba med årets spelartrupp gentemot 2014, några större skillnader eller?
- 2014 hade spelarna en enorm vilja till att träna. Det känns som att vi har tagit ett steg till. Vi har höjt kvalitén på allt.

Beskriv läget bland vargarna, hur har ni det med sammanhållningen osv?
- Det är en bra sammanhållning. Vi jobbar mycket med gruppdynamiken. En för alla,alla för en.

Vem/vad kommer att sticka ut i år? Även om du liksom jag säkert tror på laget eller?
- Jag tror på laget. Kan vi fortsätta att jobba och slita för varandra,så kommer det gå bra.

Hur mår du själv då Peter, många år i BKV nu. Du vet att vi är många som uppskattar allt ditt arbete i klubben och att du är väldigt omtyckt?
- Jag mår fantastiskt bra. Nytt jobb i Norrtälje. Behöver inte pendla till Stockholm. Det blir mitt femte år i vargarna. Stormtrivs. BKV framåt.

Alla viskar om silly season, har du något spännande att komma med?
- Kan tyvärr inte släppa nåt, Men vi har kanske nåt spännande i bakfickan.

Till sist, vilka vinner i cupderbyt 7:e mars? Hammarby eller AIK?
- Jag vet att du skulle vilja att jag säger AIK, men mitt hjärta säger Hammarby.


Tusen tack för att du tog dig tid Peter och all lycka till framöver nu. Jag tycker det ser jäkligt bra ut.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar