lördag 9 februari 2019

OAVGJORT MOT ÄNGBY


BKV:S FÖRSTA TRÄNINGSMATCH - SLUTADE OAVGJORT

Jag och typ tio till var och tittade på BKV när laget äntligen gick ut på planen igen, härligt med säsongspremiär liksom. Ok det var "bara" en träningsmatch och blåste svinkallt men ändå liksom, passar på att be om ursäkt för dom usla bilderna men händerna frös till is och det blev inte så många tagna. Matchen då, ja Ängby överraskade i alla fall mig och spelade en mycket  kvick och rapp fotboll och ägde stora delar av första halvlek genom sitt bollinnehav och stress mot hemmalaget, och dom tog också ledningen efter tjugo spelade minuter i en lite väl enkel situation. BKV kvitterade i 41:a genom Simon Sellin. Härligt Simon.

Andra halvlek spelades utan mig vid sidlinjen men åter igen så trycker gästerna in ett ledningsmål, 1-2 i 61:e minuten. BKV kvitterar igen och den här gången genom Vahid Gharibzadeh med kvarten kvar, men tyvärr så får inte killarna in segermålet trots konstant press och ett antal brända målchanser. Summa summarum, det var en bra träningsmatch för samtliga inblandade tror jag och det såg stundtals helt ok och jag tror att det finns stor utveckling i det unga laget. Kul tränarutmaning att få finslipa truppen.

Resultat: 2-2
Startelva: Andreas C, Max, Oskar, Simon A, Erik, Zacke, Linus, Shakew, Simon S, Freij, Alex (provspel)
Avbytare: A.K, Vahid, Didier, Andi.





















"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar