fredag 21 augusti 2015

INFÖR SKILJEBO


LÖRDAG OCH SERIEMATCH - SKILJEBO VÄNTAR

Skiljebo SK, ett Västerås-gäng som i våras krigade om seriesegern men som nu har dippat lite och har sex poäng upp till serieledarna. BKV Norrtälje som startade kanonbra men som nu får se upp lite för lagen underifrån. Hur går det imorgon?

Missa inte matchen, avspark kl 14.30 på IP. Stå upp för spelarna, resten kommer i tredje hand.

Skiljebo har spelat åtta bortamatcher och bara förlorat en enda, och det är dom unika om tillsammans med Arameiska. 11-9 i målskillnad tyder på en enda sak, här gäller det att knipa åt. Fyra oavgjorda dvs 50% så räkna med en parkerad buss BKV... kanske. På hemsidan varnar man för Andreas Bellander ("en av seriens mest sevärda spelare") så visst är man lite oroliga, och jag tror inte att dom ska plocka ut tre poäng i förväg, så bra är dom inte.

Jag vill se BKV i attack-position imorgon, Skiljebo har svårt med den spelstilen och kan ni sen sätta tidig och hård press på deras #20 så är hälften vunnit. 3-3-4 är väl kanske för mycket begärt, men jag tycker det lockar hårt. Hur ni än ställer upp och hur ni gör på planen så stöttar jag så klart det ni gör, ni har underbara coacher som kan detta mycket bättre än jag haha. Lycka till imorgon killar!! Vi ses!

(bilderna från förra året 11/10 mellan BKV - SSK)








"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar