måndag 9 oktober 2017

BKV, RING

(Foto: Veronica Karlsson)

SEBASTIAN NYGÅRDS - VILKEN STRIKER

Eskiltuna City har Emil Fritzell och lokalkonkurrenten IFK förfogar över Sebastian Nygårds. Jag tycker BKV Norrtälje ska ringa upp båda två ;) ;)

IFK Eskilstunas Sebastian Nygårds laddade upp med en festkväll inför division 6-matchen. Det gick bra ändå. Nygårds gjorde 21 mål i 28-3-segern mot Östermalm. Jo, du läste rätt. 21 mål. Av samma spelare - i en fotbollsmatch.
– Hade jag inte varit bakis hade jag gjort 30 mål, säger Nygårds till Aftonbladet.
25-åringen spelar normalt i IFK Eskilstunas A-lag i division 3, men fick förstärka U-laget när det var ont om spelare.
– När jag hör det i efterhand, 21 mål, det låter helt sjukt... Jag tappade på riktigt räkningen efter tio mål. Det var först efter matchen när domaren sa att jag gjorde 21 mål som jag förstod det, säger Nygårds.
– Det var ju nästan mål i vartenda anfall.
Det hjälpte inte att Östermalm bytte målvakt.
– Den nye målvakten gav mig en high five och sa typ: "Nu är det slut på dina mål". Men jag gjorde 14 på honom så jag vet inte, till slut tyckte man nästan lite synd om dem.
Det var Nygårds andra match i Sörmlandssexan och han slutade tvåa i skytteligan med 28 mål.
//TT - AB


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar