torsdag 20 augusti 2015

#14 NOI OLAFSSON


SPELARINTERVJU - NOI OLAFSSON

Jag träffade på ett utav BKV:s nyförvärv denna säsong, isländske Noi Olafsson som kom direkt från Sala FF. Innan dess var det Stahre International Academy och IFK Vaxholm under ett år, och ska vi gå ännu längre tillbaka så ser vi spel i Viggbyholms IK, Knattspyrnufélag Reykjavikur och i East Grinstead FC, England. Noi har varit lysande i många matcher, både som back och mittfältare och har varit en viktig kugge i lagmaskinen BKV, en ödmjuk kille som är grym på huvudet och tuff när det behövs....


Hallå Noi, härlig match ni gjorde igår, trots förlusten. Har ni hunnit återhämta er efter gårdagen?
- Hej Bloggen, jo de flesta av oss spelare kände sig lite slitna efter matchen igår så det blev en lätt träning ikväll med lite rörlighet och stretch så det känns bättre nu efter träningen. 

Hur var de att möta ett allsvenskt lag på planen?
- Dom rullade bollen väldigt bra som gjorde att vi fick springa rätt mycket. Sen var dom mycket starkare i det offensiva än det defensiva. 

Ni gör en bra insats, trodde ni på det innan matchen?
Ja absolut! Vi har många skickliga spelare i laget och hade ingen press på oss. Sen kan allting hända i cupmatcher. 

Du har varit i BKV exakt fem månader idag, hur har det varit?
- Det har varit fantastiskt! Känner att jag har utvecklats väldigt mycket som spelare och kommit in i truppen bra. Vi har en liten trupp så kvalitén på träningarna är riktigt bra och det är bra stämning inom laget. 

Om du jämför med din gamla klubb Sala FF med BKV, hur skiljer sig spelandet på planen?
- Väldigt olika spelstilar mellan klubbarna men tempot är definitivt högre i BKV. 

- Vad tycker du om seriespelet så här långt?
- Det har varit lite upp och ner, vi har tagit poäng mot några av topplagen och tappat poäng mot dom som är med i botten.

- 15 matcher, sex gula kort, mesta av alla i BKV. Är du "ful"?
- Haha det skulle jag inte säga själv, men det kan vara några som tycker det. Men jag har alltid spelat hårt och när man spelar centralt så blir det mycket fysiskt spel och då är det större risk att man blir varnad. 

Inget seriemål ännu, kan vi vänta oss ett under höstsäsongen?
- Jag har haft en mer defensiv roll hittills men om du lyckas övertala Andreas att låta mig ta straffarna så kanske det blir några. 

Många undrar säkert vem du är. Kan du berätta lite kortfattat om dig själv?
- Jag är en 21 årig Islänning som har bott i Sverige i snart 4 år nu. Jag bodde också i England mellan 2000-2007. Spelat fotboll sedan jag var 5 år och satsar på att bli proffs.

Vad gör du på vardagarna/fritiden, sover, jobbar?
- Jag jobbar 3 dagar i veckan som assistent på skola för barn med autism. Mest av min fritid går åt träning, antigen fotboll eller på gymmet men nu har jag börjat spela lite golf också när jag hinner med det.

Vem hänger du mest med i laget, vem är jobbigast i omklädningsrummet?
- Jag hänger nog mest med Albin av alla i laget, vi brukar stanna efter träningen och köra lite extra, och sen pendlar vi oftast till och från Norrtälje tillsammans. Micke Swahn gillar att retas mer än flesta men det är alltid lätt stämning i omklädningsrummet så alla sågar varandra lite. 
(red: Swahn, himla otippat liksom haha)

Vad är meningen med livet för dig?
- Ja du, det är nog den stora frågan. Men jag ser det bara så att man ska gilla det man gör, lägga tid på saker man tycker om och ha kul med livet  

Till sist så måste jag ju bara fråga. Läser du bkvbloggen, bör den fortsätta 2016?
- Jag kollar bloggen nästan varje dag. Tycker det är väldigt roligt att få lite matchanalyser utifrån samt bilder från matcherna. Bloggen MÅSTE fortsätta 2016!

Vi får väl se men det är inte alls omöjligt. Tusen tack för att du ställde upp Noi, jag vet att det är väldigt uppskattat av läsarna när spelarna bjuder lite på sig själva. Lycka till i seriespelandet och vi ses så klart på lördag mot Skiljebo.
- Tack själv bloggen, det var bara roligt.


(Noi Olafsson in action)











"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar