onsdag 17 oktober 2012

ENKÖPING SEGRADE


BKV JUNIORER FÖRLORADE I JA-KVALET - EN MATCH KVAR NU

Kvalet till Juniorallsvenskan fortsätter och ikväll var det resa ända bort till Enköping, men tyvärr så förlorade Vargarna stort efter två raka vinster, 1-5. Nu återstår dock en match innan det hela är över och det är nästa lördag mot IFK Uppsala och det ser trots förlusten ganska bra ut. Tre poäng där och lite målskillnad så kan det bli spännande, men det är många andra matcher kvar också. Följ spänningen HÄR.

Bra jobbat i alla fall grabbar, en sen jävla onsdag, långresa och torsk på det (och vissa skadade igen också)... Respekt!! Mer om matchen kan ni säkert läsa på BKV:s hemsida under morgondagen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inte för att verka vara en dålig förlorare eller så men jag kollade runt lite och upptäckte helt plötsligt följande.


 - Domare i matchen Fanna - Enköping var X och den ena assisterande domaren var Y... och på planen spelade Z. PS. Och för övrigt så dömdes det en straff till ESK vid ställningen 1-0 till Fanna i 39:e. ESK vann med 2-1 ;)

- I matchen Fanna - IFK Uppsala (när inte ESK spelade alltså) däremot så var det en annan domare (från Märsta den gången).

- Och i kvällens match mellan Enköping - BKV hette huvuddomaren X, och på planen spelade Y.

Nu har jag dock ingen aning om vad som är rätt eller fel osv (om det nu är släkt/familj som både spelar och dömer) men nog tycker jag att det stinker lite lätt om detta, och hur har dom tilldelats uppdragen av förbundet till just dessa matcher? Kunde man inte valt andra domare isf? Hur svårt kan det vara??? Trist tycker jag, för jag kan absolut INTE tänka mig att man dömer opartiskt när spelare/domare står varandra så nära relationsmässigt. Och vad säger BKV och Fanna tro..... om det nu stämmer alltså.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

6 kommentarer:

  1. Helt OTROLIGT!!!!!!!!!!!!! Detta måste in till förbundet tycker jag..//O

    SvaraRadera
  2. Ni förlorade med 5-1. ESK fick 3 varningar och Ni fick 1 varning. TYcker ni då att domaren i er match hjälpte Enköping eller? Domaren i den matchen har gjort sig ett namn som en duktig domare och ett framtidslöfte.

    Det kan ni läsa i den här artikeln

    http://www.lokalsport.nu/fotboll/38-fotboll/1585-al

    Tycker det är trist att ni ska hänga ut dessa duktiga domare. Dock håller jag med om att andra domare borde ha blivit tillsatta på dessa matcher men det är förbundet som tillsätter. Man kan visst vara opartisk om man dömer spelare som man känner, alla människor är inte korrupta och dömer åt ett håll, vilket ni antar att dessa kanske gör utan någon som helst fakta.

    SvaraRadera
  3. För det första, det är inte VI som reagerar, det är JAG. Hur BKV vill och anser om en sån här händelse har JAG ingen aning om. Ring och fråga dom.

    Vad det gäller opartiskhet osv så ja, du anser att antalet varningar ska bevisa att så inte är fallet. Desto märkligare då att ESK får mål på en boll som inte ens var inne, samt att det var solklar offside på ett av ESK:s mål.

    Tror vi kan tjafsa vidare hur länge som helst om detta, och hade det varit tvärtom hade vi säkert argumenterat på liknande vis. Vad vet jag. Men det är i mina ögon fortfarande helt otroligt att det kan vara på detta vis, och jag är övertygad om att varken du eller jag vill se matcher där pappor/bröder/mormödrar osv dömmer lag där man har söner/systrar/osv spelande. Eller??

    Sen må domaren/domarna vara hur bra som helst, men jag tror inte det gynnar dom heller att dömma "såna här" matcher. Och risken finns ju då också att dom som du säger, kan bli "uthängda", det är ju knappast mitt fel. Jag hade i deras fall kontaktat förbundet och förklarat situationen för att undvika eventuella konflikter. Enkelt!! (i en kvalmatch till Juniorallsvenskan till råga på allt)

    SvaraRadera
  4. Jag har inga synpunkter på domsluten i ovan nämnda matcher, eftersom jag inte sett dem. Men visst låter det märkligt att få döma sin egen bror..?
    Men jag fastnade för en sak som den äldsta brodern säger i artikeln du länkar till: "Det är roligt att döma, att få vara inne på planen och påverka spelet fast man inte är spelare."
    Jag antar att han bara uttrycker sig klantigt, för en domare ska väl ändå inte PÅVERKA SPELET..? Det skulle för övrigt också vara intressant att veta i vilket/vilka lag dessa bröder har spelat i... :/

    SvaraRadera
  5. Ja jag vet inte heller om det dömdes "rätt eller fel" men det är inte det. Låter ju bara vansinnigt att det får/kan vara så, om det nu är ok... i ett kval till Juniorallsvenkan liksom. Parodi i så fall anser jag, och alla som säger emot har nog inte tänkt till riktigt.

    Att veta vilket lag dom tidigare spelat är ingen svårighet att hitta, goggla och finn Bosniska Föreningen Enköping här... http://www.laget.se/bosniska/Troop

    ps. Alla domare verkar mer inne på att få "påverka spelet" nu för tiden, mer än att vara BRA och förstå spelet FOTBOLL. Dålig kvalité rakt över, och det kan ju definitivt inte bli bättre i Enköping framöver haha. Stackars motståndare!

    SvaraRadera
  6. Och INGENTING hände... otippat ;)
    Stackars "nästa-lag" som kommer till stan, skulle vara riktigt skoj att höra ESK:s reaktioner om det var på samma villkor i deras bortamatcher haha.

    SvaraRadera