lördag 25 maj 2013

BKV TOPPAR SERIEN



VILKEN HÄRLIG LÖRDAG - TRE NYA POÄNG OCH SERIELEDNING

Nyss hemkommen efter att ha sett Vargarna fullständigt käka upp sitt motstånd från Älvsjö idag, och nu agerar serieledare. Det slutade med hela 5-0 efter det att makalösa Andrés gjort fyra baljor till, den femte smällde Andreas Lindström (kameraägaren själv) in. Faktum var att idag var jag inte nervös en enda minut, och så är det inte ofta kan jag säga, vilken lagmaskin. Går som vanligt inte in på några matchanalyser men kan snabbt konstatera att det i stort sett bara var ett lag på planen i första halvlek, BKV dominerade stort och jag tror inte Anton i mål behövde göra en enda räddning.

I andra halvlek så dammar det bara till och halvtidsresultatet 2-0 försvann på en kvart efter det att Andrés gjort ytterligare två och som sagt Andreas ett. 5-0 och Andrés byttes ut efter 60 minuter. Sen dog det hela ut lite och man kunde sitta ner och njuta av det hela.... tack för en underbar show idag. Och då menar jag HELA laget, inte bara målskyttarna som ju alltid hamnar i fokus (synd va Andrés ;), älskar alla prestationer som kanske inte alla ser, men jag tänker i alla fall på dom. Skulle kunna nämna hela laget vid namn idag men jag sgäer bara.... Vargar, ni är ju för sköna :)

Nu ska jag rota igenom ett par hundra bilder och se om det finns något användbart, men det lär ta ett par timmar är jag rädd för. Först blir det seger-öl och en pizza, och sen lite V75 från Valla på, ka-tjing! Men ha tålamod, det kommer mera..... kolla in senare ikväll.

HÄRLIGT BKV!!!!

Dagens övriga resultat:
IK Fyris - Bollstanäs SK  0-2
IFK Aspudden-T - Unik  2-3
Märsta IK - Bele Barkaby  4-3
Vallentuna BK - Bälinge IF  0-0
Täby IS - IFK ÖSteråker  0-1


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar