fredag 5 april 2013

SNART LÖRDAG


JUNIORERNA I NY TAPPNING - DET FÅR MAN INTE MISSA

Imorgon tänkte jag försöka hinna med att se när BKV:s juniorer matchar mot svåra Enskede IK kl 12.00 på konstgräset. Och då förhoppningsvis i dom nya fräscha matchställen. Sen kan det ju vara skoj att se Luddowich spela mittback igen, kan ju bli lite "kötta" då, men nog känns det lite konstigt nu efter de senaste årens forwards-spel. Tur att han är "all-round".
 

Hörde att killarna hade förlorat ett par matcher i rad nu (Hallstavik senast?), så vi hoppas nog alla på mera fokus och jävlaranamma imorgon. Och jag vet att många kan så varför inte bara ta för sig, och spela som ni brukar göra ibland. Tufft, energiskt och nära inpå... och våga SKJUT! Ops, nu höll jag nästan på att börja coacha här, men jag överlåter det till dom ansvariga ;) Lycka till imorgon grabbar!!

Avdelningen "onödig vetande", jag har sett BKV möta Enskede sex gånger på junior-nivå och det har slutat 3-0-3 i matcher. 11 BKV-mål och 20 EIK-mål. Så det vore ju fint att få avsluta det hela med en vinst imorgon, gör det för min skull... och statistiken ;)


Slutresultat förra året mot Enskede i Juniorallsvenskan... vinst med 3-2 och Isa och Sheriffen målskyttar.

Matchbild från 2011, Kvarnlöf och "någon"

Samma match, som för övrigt slutade med BKV-vinst 2-1, målskyttar Ludwig och Niklas (Theo på bild)


Ps. Tänkte på en sak när jag letade bilder, i båda dom här matcherna så skadade sig EIK-spelare ganska rejält, hjärnskakning och ambulans 2011 och målvakts-fot 2012. Vill ingenting med det, bara en ren minnes-flash, hoppas killarna mår bra idag.



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar