fredag 24 maj 2019

TUNGVIKTSMÖTET SLUTADE OAVGJORT


BKV RÄDDADE EN PINNE - I SISTA MINUTEN

0-1 till serietvåan Värtan efter tjugoåtta minuter på en straff var inget bra läge för ett pressat BKV på tredjeplatsen i tabellen. Ja, kvällens enda seriematch blev en rysare för den trogna hemmapubliken som "offrade" en fredagskväll efter 19.30, hur tänkte man här? Tyvärr så missade jag matchen pga det så några bilder kan jag inte bjuda på, och att fota kvällstid är inte helt enkelt för er som inte vet. Men men... som tur var så hade coacherna tillgång till Fredde Kayembe ikväll igen och han fick hoppa in med dryga kvarten kvar. Han tackade för sig och kvitterade i 93:e minuten (!). Skönt för Fred att få sätta dit ett mål direkt efter skada och jag tror fortfarande att han vinner den interna skytteligan trots underläge.

En grymt viktig poäng för BKV mot ett hårdsatsande Värtan med ledningsmål, men jag hade ju så gärna velat ha alla tre poängen, som säkert samtliga i truppen så klart. Precis som AIK ikväll mot Giffarna. Men jag hoppas att det ändå stärker laget och lyfter fram "vi kan, vi vill, vi ska" till nästa omgång då svåra Franke står som motståndare på bortaplan, en vinst där och BKV kommer att bli livsfarliga framöver. Bra jobbat alla och trevlig helg alla läsare... missa inte sammanfattningen på söndag (efter Syrianskas standard-släp-match).

Kapten Kiianlinna efter matchen:
"Första halvlek var lite upp och ner. Vi känner att vi kan skapa farligheter och att vi är ett minst lika bra lag som dom, men samtidigt är vi lite ojämna. Dom skapar lite stökigheter på fasta situationer men vi reder ut det. Sedan får dom oturligt en straff som dom sätter. Andra halvlek såg delvis lika ut men ju mer tid som gick desto mer krigade vi på och skapade chanser. Till slut skarvar/skjuter/chippar Frederic in kvitteringen på passning från Rasmus. Väldigt härligt!"


ps. För övrigt. Helt otroligt att bloggen just nu drar nästan 300 läsare varje dag, tack alla, hoppas ni inte blir allt för irriterade på mig bara. Tänk på att jag är "färgad" ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar