lördag 20 november 2021

UPPSALA-KURD-KROSS

Foto: BKV Norrtälje
BKV AVSLUTADE MED EN KROSS - UPPSALA-KURD CHANSLÖSA

Säsongen avslutas med ett rejält målfyrverkeri, 6-1 borta mot Uppsala-Kurd, det är respekt det. Att skriva om matchen känns bara onödigt då hemsidan som vanligt har en suverän uppdatering och jag bifogar därför den texten här nedan. Men först vill jag bara tacka laget och klubben för ännu en bra genomförd säsong även om vi inte fick vara med i toppen. Tusen tack för det man fick se av er och jag hoppas att jag har tillfört lite för er, det är ni så väl värda. Jag skickar också en gratulation till IFK Uppsala som vinner serien snyggt med bara två förluster, stort grattis till er. Och grattis till Fred Kaymbe förresten, som sopar hem skytteligan med nitton gjorda mål och två hat-trick, vilken snubbe.

Jag återkommer med lite mer stats som vanligt under veckan innan juluppehållet, håll koll.

Övriga matcher idag:
Franke - Viggbyholm  2-4
(Viggan vinner pliktskyldigt och hamnar fyra i serien)
Fanna - Newroz  1-0
(Fanna skräller och hade klarat sig kvar... om Procyon hade förlorat)
IFK Uppsala - Sundbyberg  1-1
(Delad pott i toppmötet och noll förändringar)
Heby - Procyon  1-3
(Procyon firar ikväll då man säkrade nytt kontrakt genom att vinna. Grattis)
Sala - Västerås  1-2
(Fest även i Västerås ikväll efter nytt säkrat kontrakt, grym slutforcering. Grattis VIK)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BKV:s hemsida
"Efter en lååång säsong som startade redan den 9 januari, så var det i dag dags för säsongens sista bortamatch mot Uppsala-Kurd, på Lötens fina konstgräsmatta. Det börjar sådär vid ankomst. Motståndaren säger att vi får tillgång till omklädningsrummet en timme före avspark (regelboken säger 90 min), kommunen är bedrövlig heter det. Kallt och stå ute. Men vi har tur som bara behöver stå ute i en kvart innan en Sirius-kille som kommer förbi kan öppna. Nästa kalldusch, det spelas en träningsmatch på planen, som ska vara klar 20 min innan matchstart. Det finns ingen annan uppvärmningsyta tillgänglig (regelboken säger tillgång till plan 60 min innan match). Vi fokuserar i stället på det vi kan påverka och bestämmer oss för att inte gå in i omklädningsrummet igen innan matchstart. Vi löper igång på den knappt två meter breda konstgräsremsan bredvid planen. Med 20 min kvar får vi tillgång till planen och är effektiva med en betydligt bättre förberedelse än motståndaren innan matchstart.

Idag var vi revanschsugna efter förra helgens dåliga prestation. Vi är på hugget från första stund och det tar bara fyra min innan Erik blir nergjord precis utanför straffområdet. Gabbe som tränat frisparkar i veckan tar den och vi leder med 0-1. Det dröjer till minut 19 innan vi ökar på ledningen när Jacob hittar Fred som sätter 0-2. Fyra minuter senare gör Edon en "tjockisfint" på högersidan innan han passar Fred som dunkar in 0-3. Vi spelar bra fotboll, passningsspelet sitter och vi har bra spelbredd, Uppsala-Kurd är rätt uppgivna redan efter 25 min. I 35:e min gör vi 0-4 (Edon assist Erik), 36:e min 0-5 (Fred hattrick assist Edon) vilket också blir halvtidsresultatet.

I andra halvlek så har vi riktigt oflyt efter en knapp minut, när en situation egentligen är färdigspelad, ett hopslag och bollen på ett mycket märkligt sätt går i mål bakom Andreas och det står 1-5. Nu vaknar motståndaren till liv, de börjar mana på varandra och menar på att det är mycket tid kvar att vända det här på. Vi spelar ett enkelt och rejält försvarsspel när de har en period med mycket bollinnehav (ca 7-8 min). I 54:e min får vi en omställning där Henrik hittar Edon som skjuter in 1-6 på ett fint distansskott. Sista halvtimmen är det vi som återigen dominerar totalt och vi har 4-5 frilägen, men som en spelare sa "deras målvakt var bättre i andra". När domaren blåser av står det 1-6 på resultattavlan - en repris på förra mötet. Som inledningsvis nämndes har det varit en lång säsong - i och med uppskjuten seriestart och dubbla matcher - så vart det ju inte heller något längre uppehåll under sommaren. Vi har tagit stora steg i år med många nya spelare och kan summera en säsong där vi slutar 6:a i serien. Nu tar vi uppehåll innan vi träffas för en avslutning den 3:e december. Ett uppehåll Ni alla Grabbar är väl värda."


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar