tisdag 20 september 2011

HEMMA IGEN


BLOGGEN HAR VARIT PÅ STUDIERESA

Som ni säkert har märkt så har det varit ovanligt tyst här ett tag nu, men jag har varit i London och sett lite matcher över helgen. Men jag ska ta tag i BKV under dagen eller i morgon, jag lovar, för det har ju hänt lite här hemma också har jag hört ;) Det jag fick se var två matcher som kan jämföras med dag och natt eller rent av himmel och helvete.

Millwall vs West Ham var biljetter som var så gott som omöjliga att få tag i, och det är alltid en av englands största högriskmatcher med tanke på kravallerna där genom åren. Dom som tycker att ett derby mellan AIK-DIF är stökiga, glöm det, det är bara en pre-match kan jag säga. Nu slutade det hela 0-0 men satt precis vid planen och fick njuta av ljudet från benskydd som small ihop vid närkamperna, kämpaglöd, målchanser och en helt vansinnig publik med inkastade ölglas... och jag njöt av varenda minut. Tur att det inte blev 0-1 för då hade jag nog inte varit hemma än haha.

Fulham - Manchester City var inte helt fel heller, smockfullt och ett hemmalag som fick 2-2 till slut efter underläge med 0-2 mot divorna Balotelli och kompani. Här satt man dock högt upp på en kortsida med 6000 turister som inte kunde offside, drack kaffe och som stod och fotade varandra i nittio minuter... det var brutala kontraster med andra ord. För att inte tala om en vacker stadsdel i Fulham med svindyra hus med rosor, Porschar och lyckliga familjer kontra sönderslagna kvarter med taggtråd, sönderslagna bilar, hundratals poliser och hetsiga huliganer som bara kunde ett ord...

Men nu är man som sagt var hemma i Norrtälje igen. Lagom är bäst ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar