fredag 20 april 2012

TIVOLI CUP 2010


FICK ETT MAIL IDAG - DANMARK FRÅGAR EFTER BKV

Blev lite sentimental alldeles nyss när jag upptäckte ett mail i min inkorg, det var från arrangörerna av Tivoli Cup, Århus, Danmark. Vi var ju där 2010 och vann hela turneringen med BKV P94 efter en smått heroisk insats, dock inte många kvar i klubben idag... Viktor (a-laget), William (tränar med a-laget) och Ludwig (a-laget/U19?).

Roligt var det i alla fall och jag minns fortfarande den där finalen med Interclube som nu är det första anmälda laget till cupen 2012. Ruggigt jämn match, hårt och stundtals lite fult, kämpa och jobba, dåliga förlorare och bråkiga ledare... sällan har en vinst känts så jä*** skön ;) Här har ni ett knippe bilder som visar på vad jag menar. Men jag vill samtidigt säga att jag menar ingenting negativt med någonting, bara att det var "hett" den dagen.


Tillkallade lagkaptener efter diverse tjajfs på plan

Halva Interclubes bänk och ledare stod på plan mitt under match

Christian nersparkad och domaren försöker åter lugna ner brassarna

Nytt  tjafs och linjedomaren tillkallas

Ytterligare ett gult kort för protester

Ludwig fälld bakifrån, och Interclube ska frispark

Sao Paulo killarna bråkar vilt efter matchen, och sticker utan att tacka

Två detaljer... ett finger och en segergest

Cupvinnarna 2010, BKV Norrtälje!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar