torsdag 3 september 2015

#9 ALBIN SEGER


SPELARINTERVJU - ALBIN SEGER

Jag tänkte ni skulle få ta del av några frågor som jag ställde till ännu ett nyförvärv inför den här säsongen, nämligen BKV Norrtäljes Albin Seger. En kille som har imponerat mer och mer på mig, som vuxit in i laget och som har blivit allt mer självsäker i sitt spel, helt klart en viktig kugge i laget. Så om ni vill veta lite mer om Albin så får ni här nedan lite mer fakta om honom. Kan tillägga att Albin har spelat av 19 matcher av de 20 som har spelats, den missade var på grund av avstängning, och han har alltså dragit på sig tre gula och gjort ett mål, hemma mot Avesta AIK.


Hallå Albin, skoj att du ville ställa upp på lite frågor.
- Det var så lite så.

- Innan vi fortsätter, vem är du? Var kommer du ifrån och hur hamnade du i BKV Norrtälje?
- Jag är 19 år gammal,  kommer från och bor i Sollentuna och hamnade i BKV Norrtälje efter att ha kommit i kontakt med Tobias Lindström och tränat med laget i ett par veckor under försäsongen. Efter träningarna hade jag en bra känsla av laget och klubben som gjorde att valet att spela i BKV blev ganska enkelt. På fritiden gillar jag att fiska, se på filmer/serier och att dra ihop ett gäng kompisar och lira boll.

- Vad har du för tidigare klubbar?
- Mina tidigare klubbar är först Sollentuna innan jag gick till FC Djursholms U17 lag. Efter det har jag spelat seniorfotboll i Bollstanäs SK, IFK Österåker och Täby FK innan jag kom till BKV.

- Jag har sett dig spela alla hemmamatcher och är grymt imponerad, vad är dina bästa kvalitéer på planen, vill du förbättra något?
- Mina bästa kvalitéer på planen är min spelförståelse, passningsspelet och mitt tillslag. Jag skulle vilja förbättra mina avslut och mitt defensiva spel. 

- Hur ser du på årets seriespel, laget som helhet och om dig själv?
- Årets seriespel har varit lite upp och ner, vi har blandat riktigt fina insatser med mindre bra men som helhet har vi gjort det bra och har mycket kvar att ge i de resterande matcherna. Laget har hållit ihop grymt bra hela tiden och vi har visat att vi har en stark moral även när det har gått emot oss. För egen del är jag riktigt nöjd och känner att jag går framåt för varje match som går, jag har fått en tydlig roll i laget och har kommit in bra med alla lagkamrater. 

- Håller du med när jag säger att ditt mittfältsspel har varit bra, du verkar tuff? 
- Ja, det är på mittfältet jag trivs bäst och får ut mest av mina egenskaper. Jag är väldigt glad över hur det har fungerat så här långt och vill utvecklas ännu mer framöver. 

- Var hittar du din energi. Hur laddar du upp?
- Inför matcher laddar jag helt enkel upp genom att äta bra, sova bra och slappna av. Jag gillar att vara taggad men samtidigt avspänd inför matcherna. 

- Årets roligaste match så här långt, och varför?
- Den roligaste matchen i år kan ha varit den senaste mot Syrianska IF där vi vände 0-2 till 3-2 på under 10 minuter, magisk känsla. En annan rolig match var när vi slog Sollentuna borta med 4-1.

- Årets tråkigast match så här långt, och varför?
- Den tråkigaste var när vi förlorade med 5-1 borta mot Uppsala IF. Det var en märklig match där allt gick emot oss i den första halvleken och vi låg under med 0-5 efter ca 30 minuter.

- Har du något att säga om coach Peter/Peter?
- Peter och Peter är väldigt engagerade under varje varje träning och match vilket är otroligt viktigt för oss. Deras positiva attityd bidrar mycket till den fina sammanhållningen och stämningen som vi har i laget.

- Har du någon "förebild" inom fotbollen? Favoritlaget/lagen?
- Mitt favoritlag är Real Madrid och om jag ska välja en förebild inom fotbollen säger jag Zinedine Zidane.

- Bästa låten i omklädningsrummet?
- Den bästa låten skulle jag säga är den vi går ut till inför matcherna, vet dock inte vad den heter.

- Läser du bloggen? Varför, varför inte?
- Jag läser bloggen ofta eftersom jag tycker det är kul att se bilder från matcher och läsa intressanta inlägg.  

- Härligt, för det bara för er spelares skull som jag gör detta nu för tiden. Du ska ett stort tack för att du ställde upp, och lycka till med fotbollen, jag tycker du är grym.
- Tack själv, det var bara roligt och ja jag hoppas på en bra höst.



THIS IS ALBIN!










"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar