fredag 25 september 2015

BLOGGENS TUSENLAPP, DEL 5


TIPPNINGEN FORTSÄTTER - 600 KRONOR KVAR

Jag ger mig ut på djupt vatten (igen) och kommer hädanefter att tippa samtliga kvarvarande spelomgångar och delger er så klart mina analyser samt tips. Det är upp till dig om du vill hänga med, men skyll inte på mig om det går åt pipan för risken är stor. Jag satsar en tusenlapp så får vi se hur länge den räcker, eller om det rent av blir pengar kvar till den 10/10 då serien avslutas. Här nedan kommer helgens matcher. Lycka till alla tippare, spelare och lag!


Nä förra helgen gav inte heller några nya slantar i kassan, grämer mig mest över att inte Skiljebo inte mäktade med att sätta dit ett sent vinstmål. Men skam den som ger sig, den här veckan smäller det. Annars börjar jag nog snart tro på Sollentuna-folket och deras babbel om uppgjorda matcher ;)

Förra veckans tips:
"Dagens Trippel"
Upsala IF - Enskede IK  2
Strömsbergs IF - Avesta AIK  1
Västerås IK - Skiljebo SK  2
Odds: 5,55 x 100kr

"Chanstrippeln"
Kvarnsvedens IK - BKV Norrtälje  X
Sollentuna IF - Sandvikens IF  X
Upsala IF - Enskede IK  2

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Avesta AIK - BKV Norrtälje   2
Absolut sista chansen för Avesta att rädda ett nytt kontrakt i den här matchen, men jag tror inte att man mäktar med det mot ett för dagen väldigt samspelt BKV. Möjligtvis en kryssgardering för er som inte vågar singla en tvåa. Avesta har fyra segrar i år på 23 matcher, två hemma och två borta medans BKV faktiskt har vunnit fler matcher på bortaplan än hemma i Norrtälje.
Odds: 1 - 2,95... X - 3,15... 2 - 1,95


Gusk - Enskede IK   2
Det här har teoretiskt sett Enskede råd att förlora om man ser till de två återstående matcherna som ör mot Strömsberg och Avesta, och Gusk är ju berömda för sitt flyt så lite skrällvarning är det ju i alla fall. Och Gusk har trots allt bara förlorat tre av elva matcher hemma, vilket är helt ok. Tror dock att Enskede kör på och vinner detta för det är betydligt bättre spelarkvalité som man förfogar över.
Odds: 1 - 4,65... X - 4,00... 2 - 1,60


Kvarnsvedens IK - Syrianska IF   1
Ännu en svårtippad match där det känns lite som ett kryss men jag går på att motivation slår klass och singlar en etta, omgångens enda faktiskt. Kan KIK:s coach få in vinnarskallar på planen så går detta vägen och det finns en chans kvar att man kan nå kvalplatsen, men då krävs vinst.
Odds: 1 - 2,65... X - 3,25... 2 - 2,55


Nacka FF - Aramesika   X
Femman mot trean och fyra poängs skillnad, en för mig en helt omöjlig tippning, jag kan inte se något annat än en helgardering så jag lämnar den här matchen otippad men slänger in ett kryss då något i bakhuvudet viskar 1-1. Nacka är dock grymma hemma, men det är Arameiska borta också.
Odds: 1 - 1,90... X - 3,25... 2 - 2,50


Strömsbergs IF - Sandvikens IF   2
Sandviken bara måste vinna detta och ingenting talar emot för att dom också gör det, man är dock beroende av att Enskede tappar poäng nu då det ju är fyra pinnar upp. Strömsbergs tror jag får svårt men med tanke på att man säkert kommer att kriga in i sista minuten då man slåss desperat runt kvalplatsen nedåt. Men SIF borde som sagt bara vinna med sina resurser, punkt.
Odds: 1 - 5,30... X - 4,30... 2 - 1,50


Upsala IF - Skiljebo SK   2
Upsala har bara gjort två mål på de senaste fem matcherna och är rena bergochdalbanan hemma, vinner eller förlorar. Lite småknepigt att tippa men jag utgår iskallt ifrån att det inte slutar oavgjort. Skiljebo har ju en bättre trupp men kanske har gett upp lite i toppstriden och spelar omotiverat mot ett lag som är inbladad i bottenstriden, kan luta åt en etta men jag spelar tvärtom och går på SSK, för lite ära har man ändå att spela för.
Odds: 1 - 2,20... X - 3,15... 2 - 2,90


Västerås IK - Sollentuna FF   2
Svårtippat men ändå inte, Sollentuna borde bara vinna detta, men man är betydligt bättre hemma samtidigt som Västerås bara har två förluster så här långt på hemma på Apalby. Tänker dock på att VIK senast vek ner sig i slutet samt spelade 4-3 mot jumbon, det tyder på lite svagt spel just nu.
Odds: 1 - 3,00... X - 3,55... 2 - 2,45


"Dagens Trippel"
Avesta AIK - BKV Norrtälje  2
Gusk - Enskede IK  2
Kvarnsvedens IK - Syrianska IF  1
Odds: 4,68 x 100kr


"Chanstrippeln"
Upsala IF - Skiljebo SK  2
Västerås IK - Sollentuna IF  2
Strömsbergs IF - Sandvikens IF  2
Odds: 18,82 x 50kr


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar