fredag 18 september 2015

BLOGGENS TUSENLAPP, DEL 4


TIPPNINGEN FORTSÄTTER - 730 KRONOR KVAR

Jag ger mig ut på djupt vatten (igen) och kommer hädanefter att tippa samtliga kvarvarande spelomgångar och delger er så klart mina analyser samt tips. Det är upp till dig om du vill hänga med, men skyll inte på mig om det går åt pipan för risken är stor. Jag satsar en tusenlapp så får vi se hur länge den räcker, eller om det rent av blir pengar kvar till den 10/10 då serien avslutas. Här nedan kommer helgens matcher. Lycka till alla tippare, spelare och lag!


Skandal-omgång senast och inte ett jä*** rätt, nu är det skärpning som gäller, inget knussel utan raka puckar. Kliar mig dock i huvudet eftersom jag inte hittar odds på två matcher, är det någon som hittar dom så hör av dig, Nacka FF - Gusk och Syrianska IF - Arameiska.




Kvarnsvedens IK - BKV Norrtälje   X
Mycket svårttippat med tanke på att Kvarnsvedens krigar febrilt där nere just nu, och att BKV inte har något vidare flyt med spelet. Kanske båda lagen nöjer sig med oavgjort för bara en poäng kan vara nog så värdefullt i den här matchen. Sett till lagens kvalité så borde det bli en bortavinst men ni vet den gamla klyschan "motivation slår kvalité". Men jag väljer att kryssa här då BKV saknar ett par tre tunga namn.
Odds: 1 - 2,60... X - 3,65... 2 - 2,15


Nacka FF - Gusk   
Kommer senare. Odds ej tillgängliga.
Odds: 1 - 0... X - 0... 2 - 0


Sollentuna FF - Sandvikens IF   X
Giganternas kamp, trean mot tvåan. Bara två poäng skiljer mellan dessa två lag och ingen av dom har knappast gett upp kampen om seriesegern, även om jag tror att det är försent att nå suveräna Enskede. Sollentuna mycket svårslagna (BKV undantaget) och Sandviken är helt klart beskedligare borta med sina 4-2-4. Jag utgår från ett kryss då jag tror det blir tätt och jämnt rakt över.
Odds: 1 - 2,05... X - 3,65... 2 - 2,90


Strömsbergs IF - Avesta AIK  1
En riktig rysar-match med tanke på tabell-positionerna och här lär det bli stenhårt. Rankar dock hemmalaget som det lite starkare men Avesta har fått lite "uppåtvindar" och kan man surfa på dom så är ingenting omöjligt. Strömsberg vinner eller förlorar på hemmaplan medans Avesta är mediokra borta. Etta med en liten liten tvåa-varning.
Odds: 1 - 1,85... X - 3,80... 2 - 3,25


Syrianska IF - Arameiska   
Kommer senare. Odds ej tillgängliga.
Odds: 1 - 0... X - 0... 2 - 0


Upsala IF - Enskede IK   2
Upsala lever farligt vid kvalstrecket och behöver minst en pinne samtidigt som Enskede lär vara över-taggade här då man krigar om seriesegern. Tre mycket viktiga poäng står på spel och jag tror EIK tar hem detta relativt enkelt. UIF har Bale och Kvarneå mot Enskedes Nobell i skytteliga-toppen, vem "målar" imorgon?
Odds: 1 - 5,10... X - 4,35... 2 - 1,50


Västerås IK - Skiljebo SK   2
Svårtippat Västerås-derby och med tanke på det så kanske det kvittar att Skiljebo är ett av dom bästa bortalagen i år. Det som talar för VIK är att man förfogar över Durovic som har gjort hela elva mål i år och är glödhet, Skiljebos värstingar Tjärnhell och K Safari har bara gjort hälften så många mål, 6 st. Jag utgår från en tvåa men slänger in ett kryss också.
Odds: 1 - 3,00... X - 3,65... 2 - 2,00


"Dagens Trippel"
Upsala IF - Enskede IK  2
Strömsbergs IF - Avesta AIK  1
Västerås IK - Skiljebo SK  2
Odds: 5,55 x 100kr


"Chanstrippeln"
Kvarnsvedens IK - BKV Norrtälje  X
Sollentuna IF - Sandvikens IF  X
Upsala IF - Enskede IK  2
Odds: 19,90 x 30kr

(matcher kan komma att bytas ut under morgondagen om de två övriga matchernas odds publiceras.)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter
Mail: bkvblogg@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar