lördag 8 juni 2013

NY HÄRLIG VINST


 VALLENTUNA VS KIM ASKEBRIS - NOLL TVÅ

Nyss hemkommen från Vallentuna där man fick se Vargarna brotta ner VBK och vinna med 2-0. Kim Askebris satte dit båda två och spelade hem tre pinnar till BKV. Nu ska man ju absolut inte glömma resten av "maskinen" för Kim är ju liksom bara en kolv i V12:an... ja vi supportrar är en tex, Anton en, försvaret fyra osv. Jag ger mina fem plus till försvaret idag, dom är sjukt tunga att möta och jag bara älskar täta försvarare, i alla fall i "mitt lag" ;)  Fem raka "nollor" säger väl allt liksom!

I övrigt får man väl sammanfatta det hela med att det var en väldigt jämn match länge, och ganska svajigt stundtals. Tyckte dock att BKV såg tyngre ut och det tog nog ut sin rätt till slut för i andra halvlek så tog BKV en nacksving på dom och smällde in 1-0 efter ca 54 minuter. Det vart depp på en gång hos motståndarna för jag tror att dom kände att man inte skulle orka vända på detta. Och när sen "tvåan" kom, Kim som smäller in den i stolpen och iskallt fångar upp egen retur i slutet så var det "ryggen i mattan", tack och hej Vallentuna.

En riktigt riktigt skön seger idag och jag är övertygad om att alla killarna känner sig stolta och nöjda efter den här matchen. Cred också till ledarstaben som var på tårna idag och verkligen coachade fram vargarna. Ska väl till slut också nämna domaren... eh varför måste du vifta med ett gult kort vid varje frispark? Jag kan inte begripa hur han kunde dela ut 8-9 varningar idag i en schysst match, det hade räckt med att visa ut #94 som armbågade hej vilt i varenda upphopp. Fuling.

TRE SNABBA
- Det hjälpte inte att byta till konstgräs VBK, dumt där.
- Underbart att se så många BKV-supportrar på plats, mera sånt. Och vilket kanonväder!
- Visste ni att det bara tar 23 minuter till Norrtälje från Vallentuna.


BILDER KOMMER OM NÅGON TIMME ELLER TVÅ... hatar att photoshoppa!!!



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar